Do zakresu działania Referatu ds. zarządzania infrastrukturą teleinformatyczną (IT-04-1) należy:
1) realizacja usług IT świadczonych przez Centrum w zakresie:
a) infrastruktury sieciowej,
b) centralnej mocy obliczeniowej,
c) centralnych zasobów dyskowych,
d) baz danych,
e) systemu kopii zapasowych,
f) systemu monitorowania zdarzeń,
g) usług domeny,
h) usług terminalowych,
i) systemów poczty elektronicznej, w tym jej centralnej ochrony,
j) wirtualizacji zasobów,
k) usług serwerów aplikacji,
l) usług sieciowych, w tym VPN,
m) infrastruktury telekomunikacyjnej, w tym okablowania strukturalnego,
n) systemu telefonii stacjonarnej i łączności faksowej,
o) usług sieci bezprzewodowych,
p) systemu drukująco - kopiującego,
q) utrzymania ciągłości działania konsoli zarządzania centralnego,
r) Centrum Certyfikacji UMK, s) środowiska developerskiego (w tym również testowego) dla procesu związanego z wytwarzaniem aplikacji na potrzeby Centrum i innych komórek organizacyjnych GMK;
2) zarządzanie usługami wymienionymi w pkt. 1 poprzez:
a) pełnienie obowiązków administratora technicznego,
b) zarządzanie awariami,
c) inicjowanie zmian oraz udział w procesie zmiany w zakresie kompetencji,
d) utrzymanie ciągłości pracy,
e) zarządzanie kontami użytkowników;
3) wsparcie użytkowników, zgodnie z procedurami obowiązującymi w UMK (II linia wsparcia).