Opiniowanie projektów stałej lub czasowej zmiany organizacji ruchu na drogach publicznych
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu do korespondencji, adresu e-mail, numeru telefonu oraz danych pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, numeru dokumentu tożsamości, adresu zamieszkania,
adresu e-mail, numeru telefonu, a także danych projektanta w zakresie: imienia, nazwiska, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu w celu zaopiniowania projektów organizacji ruchu
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zaopiniowania projektów organizacji ruchu. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm. wynikających z zarządzenia Nr 102/2020 Dyrektora ZDMK z dnia 5 sierpnia 2020 r.)
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w związku art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym.
Nie dotyczy.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, Dział Utrzymania Oznakowania i Urządzeń BRD.
Nie dotyczy.
1. Wniosek o zaopiniowanie projektu stałej lub czasowej organizacji ruchu (załącznik nr 1 do niniejszej procedury, wnioskodawcą może być jeden z podmiotów wymienionych w punkcie 1 sekcji Informacje dodatkowe dla klienta).
Załączniki do wniosku nr 1:
1) dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu który winien zawierać:
a) plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
b) plan sytuacyjny w skali 1:500 wykonany na podkładzie pokazującym wyłącznie ukształtowanie terenu, krawędzie jezdni, chodniki, pobocza, drogi rowerowe i torowiska tramwajowe, obrysy budynków oraz zieleń, latarnie i słupy trakcyjne (bez naniesionych sieci uzbrojenia podziemnego i innych zbędnych dla organizacji ruchu instalacji) zawierający:
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; inwentaryzacja powinna być zgodna ze stanem aktualnym na dzień złożenia projektu oraz powinna uwzględniać elementy SIM (System Informacji Miejskiej),
- parametry geometrii drogi,
c) program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,
d) zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji – w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementy mające wpływ na ruch drogowy,
e) opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót,
f) przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu – w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze,
g) imię, nazwisko i podpis projektanta.
2) Dokumentację projektową należy złożyć również w formacie pdf na płycie CD bądź na innym nośniku elektronicznym.
3) Pełnomocnictwo zarządu drogi, organu zarządzającego ruchem lub inwestora/jednostki, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
2. Oświadczenie projektanta/sprawdzającego o sporządzeniu projektu stałej/czasowej organizacji ruchu uwzględniającego zmianę geometrii drogi z uwagi na budowę lub przebudowę drogi/budowę lub przebudowę zjazdu, zgodną z uzyskanym uzgodnieniem/decyzją na lokalizację – dotyczy wyłącznie projektów związanych z budową lub przebudową drogi/budową lub przebudową zjazdu (załącznik nr 2 do niniejszej procedury) – jeżeli dotyczy.
3. Zarządca drogi może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1) dołączenia do projektu organizacji ruchu:
a) profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
b) danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej,
c) uszczegółowionych fragmentów projektu w skali 1:100 lub 1:50,
2) złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu,
3) może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia projektu w wersji elektronicznej w formacie dwg lub dgn.
1. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
2. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa, kasach Urzędu Miasta Krakowa. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
NUMER KONTA
Opłata skarbowa - 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Pisemna opinia z wpisaniem uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu.
Do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do 60 dni.
Do powyższych terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy wnioskodawcy (klienta) albo z przyczyn niezależnych od organu.
W zależności od potrzeb – pisemne wewnętrzne opinie Wydziałów Urzędu Miasta Krakowa.
Nie dotyczy.
1. Art. 10 ust. 6 i ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
3. Art. 20 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
4. Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
6. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Procedura jest dostępna w siedzibie Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków lub na stronach internetowych: www.zdmk.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl.
1. Wnioskodawcą może być:
1) zarząd drogi,
2) organ zarządzający ruchem,
2a) podmiot zarządzający drogą wewnętrzną.
3) inwestor lub jednostka o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem,
4) osoba/podmiot realizujący zamówienia ww. jednostek.
2. W uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić wykonanie planu sytuacyjnego w skali 1:1000 lub 1:2000 lub szkic bez skali.
3. Procedura dotyczy pasa drogowego dróg publicznych, położonych na terenie miasta Krakowa (za wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych).