Zezwolenie na lokalizację nośnika informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urządzenia reklamowego w pasie drogowym drogi publicznej.
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy oraz pełno- mocnika (jeśli występuje) w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu do korespon- dencji/zamieszkania, adres e-mail, numeru telefonu oraz numeru NIP i REGON w przypadku osoby prowadzą- cej działalność gospodarczą, a także imię i nazwisko osoby uprawnionej do odbioru zezwolenia w przypadku jej wskazania we wniosku, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udo- stępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania zezwolenia na lokalizację nośnika informacji wizualnej / tablicy reklamowej / urządzenia reklamowego w pasie drogowym drogi publicz- nej.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania zezwolenia lub jego odbioru za pośrednictwem osoby trzeciej, na lokalizację nośnika informacji wi- zualnej / tablicy reklamowej / urządzenia reklamowego w pasie drogowym drogi publicznej.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powo- duje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 2020 poz. 164 ze zm.) w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancela- ryjnych i archiwalnych
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Par- lamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchy- lenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) w związku z art. 20 pkt 8 oraz art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021, poz. 1376 ze zm.).
Nie dotyczy. Do czasu uruchomienia przez Ministerstwo Cyfryzacji centralnej usługi na ePUAP, wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można przesłać elektronicznie wyłącznie przy użyciu profilu ePUAP (adres strony: www.epuap.gov.pl) oraz przy wykorzystaniu formularza pod na- zwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków Dział Zajęcia Pasa Drogowego pod Handel i Reklamy
Nie dotyczy.
I. Wniosek o wydanie zezwolenia na potrzeby lokalizacji w pasie drogowym drogi publicznej:
a) nośnika informacji wizualnej;
b) tablicy reklamowej;
c) urządzenia reklamowego;
należy składać na wniosku, którego wzór stanowi załącznik do procedury ZDMK – 61.
II. Załączniki do wniosku:
1) aktualna mapa zasadnicza w skali 1:500 lub 1:1000 wraz z naniesieniem lokalizacji nośnika informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urządzenia reklamowego do pobrania z Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej (https://msip.krakow.pl/) lub z Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (ul. Grunwaldzka 8);
2) graficzny i zwymiarowany projekt nośnika informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urzą- dzenia reklamowego;
3) dodatkowo dla słupów plakatowo - reklamowych tzw. „okrąglaków” oraz innych konstrukcji projekt graficzny winien przedstawiać sposób dociążenia urządzenia reklamowego lub in- nego zabezpieczenia przed wywróceniem się pod wpływem czynników atmosferycznych;
4) pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy w oryginale lub notarialnie poświadczo- nym odpisie (w przypadku ustanowienia pełnomocnika) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej;
5) umowa spółki cywilnej (w przypadku posiadania przez Wnioskodawcę takiej formy prawnej);
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
1) W przypadku wniosku o zezwolenie na lokalizację nośnika informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urządzenia reklamowego w pasie drogowym drogi publicznej opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
2) Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa nr 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa, w kasie Zarządu Dróg Miasta Kra- kowa, w kasach Urzędu Miasta Krakowa. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Decyzja administracyjna.
Do jednego miesiąca od dnia złożenia kompletu dokumentów, w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
Od decyzji administracyjnej w sprawie zajęcia pasa drogowego drogi publicznej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, w imieniu którego działa Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, wobec czego nie przysługuje od niej prawo do wniesienia odwołania ani skarga do sądu administracyjnego.
1) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 poz. 1372 ze zm.);
2) Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 poz. 1376 ze zm.);
3) Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 poz. 1333 ze zm.);
4) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 poz. 735 ze zm.);
5) Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o zagospodarowaniu i planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 poz. 293 ze zm.);
6) Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2021 poz. 710 ze zm.);
7) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 poz. 1546 ze zm.);
8) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016, poz. 1264);
9) Uchwała nr CXV/1547/ 10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto ze zm. (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2019 r., poz. 1507);
10) Uchwała nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta ze zm. (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2019 r., poz. 8347);
11) Uchwała nr uchwała Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie usta- lenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń” (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2020 r., poz. 1984);
12) Uchwała nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem;
13) Zarządzenie nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (ze zm.).
Procedura jest dostępna w siedzibie Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków lub na stronach internetowych: www.zdmk.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl.
1) Na każdą lokalizację nośnika informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urządzenia reklamowego należy złożyć odrębny wniosek. W przypadku wskazania na jednym wniosku więcej niż jednej lokalizacji, rozpatrywana będzie tylko pierwsza ze wskazanych lokalizacji.
2) Nośniki informacji wizualnej/ tablice reklamowe/ urządzenia reklamowe usytuowane na terenie Parku Kulturowego Stare Miasto winny spełniać wymagania (m. in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2019 r. poz. 1507 ze zm.).
3) Tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe usytuowane na terenie Parku Kulturowego Nowa Huta winny spełniać wymagania (m. in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale Nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listo- pada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2019 r., poz. 8347 ze zm.);
4) Nośniki informacji wizualnej/ tablice reklamowe/ urządzenia reklamowe usytuowane w obszarze Miasta Krakowa winny spełniać wymagania (m. in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiek tów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń” (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2020 r. poz. 1984).
5) Tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe usytuowane na terenie Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem winny spełniać wymagania (m. in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale Nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem;
6) Lokalizacja nośnika informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urządzenia reklamowego dopuszczalna jest wyłącznie w miejscach niepowodujących utrudnień w ruchu drogowym, w tym ruchu pieszym lub rowerowym, wjazdu lub wyjazdu z dróg poprzecznych, dróg osiedlowych, posesji, garaży itp. oraz nie może ograniczać widoczności w rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych.
7) Nośniki informacji wizualnej/ tablice reklamowe/ urządzenia reklamowe nie mogą posiadać kształtów, kolorów ani symboli znaków drogowych.
8) Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w odpisie potwierdzonym za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym. Jeżeli dokument znajduje się w aktach organu lub pod- miotu, o którym mowa w art. 76 § 1 lub § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego wystarczy przedstawić urzędowo poświadczony przez ten organ lub podmiot odpis lub wyciąg z dokumentu.
9) Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot opłaty oraz wskazanie urzędu/jednostki/wydziału, w którym ma być dokonana czynność urzędowa.
10) Zgodnie z treścią art. 41 k.p.a w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.