Zajęcie pasa drogowego w celu usunięcia awarii w pasie drogowym
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych zgłaszającego awarię w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu, adresu e-mail, numeru telefonu, osoby odpowiedzialnej za usunięcie awarii w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu,, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania decyzji administracyjnej lub podpisania umowy cywilnoprawnej na czasowe zajęcie pasa drogowego w celu usunięcia awarii.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania decyzji administracyjnej lub podpisania umowy cywilnoprawnej na czasowe zajęcie pasa drogowego w celu usunięcia awarii. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (ze zm.), w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm.).
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych osobowych: e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w związku art. 20 pkt 8, art. 39 ust. 4 oraz art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (ze zm.).
Usługa jest świadczona elektronicznie na Portalu Elektronicznych Usług Publicznych Miasta Krakowa pod adresem: https://peu.um.krakow.pl/usluga/-/usluga/ZDMK-30
Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, Dział Zajęcia Pasa Drogowego pod Rozkopy i Awarie.
Nie dotyczy
Zgłoszenie awarii poprzez e-Puap, faks powinno zawierać:
Zgłoszenie zakończenia prac oraz odtworzenia (przywrócenia do stanu pierwotnego) pasa drogowego niezwłocznie po usunięciu awarii.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał.
Dokumenty te mogą być również złożone w kserokopii, pod warunkiem okazania oryginału przez stronę, z jednoczesnym złożeniem pisemnego oświadczenia strony o ich zgodności z oryginałem.
Dowód opłaty skarbowej należy składać w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji przez ZDMK.
Szczegółowe informacje na temat naliczonej opłaty oraz terminów i trybu jej wypłaty są zawarte w decyzji administracyjnej lub podpisywanej umowie cywilnoprawnej.
- Decyzja administracyjna (w przypadku dróg publicznych).
- Umowa cywilnoprawna (w przypadku dróg wewnętrznych).
Niezwłocznie po zawiadomieniu ZDMK i określeniu terminu usunięcia awarii oraz powierzchni zajętego pasa drogowego.
Od decyzji administracyjnej w sprawie zajęcia pasa drogowego drogi publicznej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, w imieniu którego działa Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron decyzja staje się ostateczna i prawomocna, wobec czego nie przysługuje od niej prawo do wniesienia odwołania ani skarga do sądu administracyjnego.
1. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym.
2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego.
6. Uchwała Nr XXX/789/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie stawek za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem utrzymaniem i ochroną dróg.
7. Uchwała Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto.
8. Zarządzenie Nr 226/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie stawek za czasowe udostępnianie nieruchomości i przestrzeni.
Procedura jest dostępna w siedzibie Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków lub na stronach internetowych: www.zdmk.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl.
- gdy wskutek awarii droga stałą się nieprzejezdna,
- bezpośredniego zagrożenia dla życia lub zdrowia użytkowników drogi.
O zaistniałej sytuacji należy bezzwłocznie poinformować ZDMK, Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji, służby dyżurne MPK S.A. oraz Mobilis Sp. z o.o. w przypadku poruszania się po niej komunikacji miejskiej, inne służby w zależności od skutków awarii.
- zabezpieczenie i oznakowanie miejsca awarii powinno być widoczne w dzień i w nocy, utrzymywane w należytym stanie przez okres trwania robót,
- pojazdy wykorzystywane przy robotach powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej widoczny ze wszystkich stron,
- oznakowanie miejsca prowadzonych robót powinno być stabilne, bez względu na zmieniające się warunki atmosferyczne,
- osoby wykonujące czynności związane z robotami na drodze powinny być ubrane w odzież ostrzegawczą o barwie pomarańczowej lub żółtej i wyposażone w elementy odblaskowe,
- powinny być stosowane znaki drogowe (odblaskowe) o jedną grupę wielkości wyższą niż stosowane na danym odcinku drogi.
-podczas prowadzenia prac na zieleńcu dążyć do minimalizacji oddziaływania na zieleń, a po zakończeniu prac usunąć ich skutki (sprzątanie zieleńca, wyrównanie powstałych nierówności terenu, odtworzenie trawnika). Przekop w zieleńcu zasypywać gruntem rodzimym, zagęszczając warstwami 15-20 cm, na górną warstwę wykopu rozścielić 15 cm humusu, obsiać mieszanką traw gazonowych, przy czym prace wykonać zgodnie z wytycznymi Działu Utrzymania Dróg ZDMK.
-przekop w jezdni zasypywać gruntem piaszczystym zagęszczając warstwami 15-20 cm do uzyskania wskaźnika zagęszczenia wg Normy PN-S-02205:1998 pt.: "Roboty Ziemne". Badania zagęszczenia wykonać od dna wykopu warstwami co 1,0 m. Wykonać dolną warstwę podbudowy z kamienia łamanego grub.35 cm, górną grub.25 cm zaklinowaną klińcem kamiennym. Dokonać badania nośności. Przyciąć krawędzie istniejącej nawierzchni bitumicznej, posmarować lepiszczem i ułożyć nawierzchnię asfaltową identycznego typu i grubości jak istniejąca. Uporządkować teren i zgłosić do odbioru.
Ww. warunki stanowią standardowe technologie wykonania robót. Inwestor każdorazowo zobowiązany jest technologię prowadzenia prac uzgodnić z ZDMK.
Projekt zastępczej organizacji ruchu jest konieczny w sytuacji kiedy zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy, ogranicza widoczność na drodze lub powoduje konieczności wprowadzenia zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Dokumenty te mogą być również złożone w kserokopii, pod warunkiem okazania oryginału przez stronę z jednoczesnym złożeniem pisemnego oświadczenia strony o ich zgodności z oryginałem.
Dowód opłaty skarbowej należy składać w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może