Wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego / zawarcie umowy na udostępnienie drogi wewnętrznej / innego terenu (ustawienie kontenera na czas nieprzekraczający trzy dni)
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych Wnioskodawcy oraz Pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu do korespondencji/zamieszkania, adres e-mail, numeru telefonu oraz numeru NIP i REGON w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą, a także imię i nazwisko osoby uprawnionej do odbioru zezwolenia w przypadku jej wskazania we wniosku, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą: ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania decyzji administracyjnej / zawarcia umowy cywilnoprawnej, na czasowe zajęcie pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania zezwolenia lub jego odbioru za pośrednictwem osoby trzeciej, decyzji administracyjnej / zawarcia umowy cywilnoprawnej, na czasowe zajęcie pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 2020 poz. 164 ze zm.) w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm.).
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych osobowych: e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. b) i c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), w związku z art. 20 pkt. 8 oraz art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1376 ze zm.).
Nie dotyczy.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków; Dział Zajęcia Pasa Drogowego pod Rozkopy i Awarie.
Nie dotyczy.
1. Wniosek (na druku stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej procedury) o wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego / zawarcie umowy na czasowe udostępnienie drogi wewnętrznej / innego terenu (ustawienie kontenera na czas nie przekraczający trzech dni).
2. Załączniki do wniosku:
1) szczegółowy plan sytuacyjny odcinka pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia;
2) projekt organizacji ruchu, pobrany ze strony ZDMK bądź sporządzony przez Inwestora, zawierający stosowne zatwierdzenia, jeżeli zajęcie pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
3) w przypadku spółki cywilnej kserokopia umowy spółki zarejestrowanej we właściwym Urzędzie Skarbowym;
4) w razie ustanowienia pełnomocnika reprezentującego Wnioskodawcę w postępowaniu administracyjnym – pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej,
5) w razie ustanowienia pełnomocnika reprezentującego Wnioskodawcę na potrzeby zawarcia umowy – pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Uwagi:
1. W przypadku inwestycji finansowanych z budżetu Miasta Krakowa, realizowanych przez Miejskie Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie oraz szkoły i placówki, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kraków lub konserwacji zabytków, Wnioskodawca zobowiązany jest złożyć w terminie do 7 dni od dnia otrzymania decyzji/zawarcia umowy na zajęcie pasa drogowego/ czasowe udostępnienie drogi
wewnętrznej/innego terenu wniosek o umorzenie opłaty zgodnie z procedurą ZDMK - 21.
2. Nie złożenie ww. wniosku o umorzenie spowoduje konieczność uiszczenia przez Wnioskodawcę należne opłaty za zajęcie pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu.
3. W przypadku zamiaru postawienia kontenera w terminie przekraczającym 3 dni, Wnioskodawca winien uzyskać zezwolenie zgodnie z procedurą ZDMK – 24.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w odpisie potwierdzonym za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym. Jeżeli dokument znajduje się w aktach organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 76 § 1 lub 2 kodeksu postępowania administracyjnego, wystarczy przedstawić urzędowo poświadczony przez ten organ lub podmiot odpis lub wyciąg z dokumentu.
Dokumenty mogą być również złożone w kserokopii, pod warunkiem okazania ich oryginałów przez stronę, z jednoczesnym złożeniem pisemnego oświadczenia, że okazany dokument jest oryginałem.
1. Za zajęcie pasa drogowego drogi publicznej nalicza się opłatę ustaloną na podstawie uchwały Nr XXX/789/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie stawek za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2020 r., poz. 7324).
2. Za zajęcie drogi wewnętrznej / innego terenu nalicza się opłatę ustaloną na podstawie zarządzenia Nr 226/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie stawek za czasowe udostępnienie nieruchomości i przestrzeni.
3. W przypadku wniosku o zajęcie pasa drogowego / drogi wewnętrznej / innego terenu opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
4. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa nr 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa, w kasie Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w kasach Urzędu Miasta Krakowa. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Szczegółowe informacje na temat naliczonej opłaty oraz terminów i trybu jej uiszczenia określane są w decyzji administracyjnej lub zawieranej umowie cywilnoprawnej.
1. Decyzja administracyjna (w przypadku dróg publicznych).
2. Umowa cywilnoprawna (w przypadku drogi wewnętrznej/innego terenu).
5 dni roboczych od dnia złożenia przez stronę kompletu wymaganych dokumentów.
Tutejszy Zarząd zastrzega sobie prawo odmowy wydania wnioskowanego zezwolenia, w przypadku złożenia wniosku w terminie uniemożliwiającym jego rozpatrzenie tj. krótszym niż 5 dni roboczych.
Od decyzji administracyjnej w sprawie zajęcia pasa drogowego drogi publicznej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, w imieniu którego działa Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, wobec czego nie przysługuje od niej prawo do wniesienia odwołania ani skarga do sądu administracyjnego.
W przypadku umów cywilnoprawnych – nie dotyczy.
1. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym .
2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej .
5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego .
6. Uchwała Nr XXX/789/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie stawek za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem utrzymaniem i ochroną dróg.
7. Uchwała Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto.
8. Zarządzenie Nr 226/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie stawek za czasowe udostępnianie nieruchomości i przestrzeni.
Procedura jest dostępna w siedzibie Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków lub na stronach internetowych: www.zdmk.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl.
1. Procedura dotyczy dróg/działek będących w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
2. Na każdą lokalizację kontenera należy złożyć oddzielny wniosek. W przypadku wskazania na jednym wniosku więcej niż jednej lokalizacji, rozpatrywana będzie pierwsza ze wskazanych.
3. Zajęcie pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu bez zgody zarządcy skutkować będzie naliczeniem opłaty karnej, zgodnie z obowiązującymi stawkami.
4. W zezwoleniu/umowie zamieszczone zostaną warunki techniczne dotyczące sposobu posadowienia kontenera w pasie drogowym/drodze wewnętrznej/innym terenie.
5. Do zajęcia pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu upoważnia posiadanie przez Wnioskodawcę oryginału decyzji lub umowy wydanej przez ZDMK – odbiór – najpóźniej w dniu rozpoczynającym zajęcie pasa drogowego / działki drogowej. Zajęcie pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu bez posiadania decyzji lub umowy skutkować będzie naliczeniem opłaty karnej od dnia zajęcia do dnia odbioru decyzji / umowy tj. do dnia, w którym Wnioskodawca posiadając decyzje/umowę może zająć pas drogowy/drogę wewnętrzną/inny teren.
6. Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot opłaty oraz wskazanie urzędu / jednostki / wydziału, w którym ma być dokonana czynność urzędowa.
7. Dowód opłaty skarbowej należy składać w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie
profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji przez ZDMK.
UWAGA!
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać Wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
W przypadku ubiegania się przez tego samego Wnioskodawcę o uzyskanie kolejnego zezwolenia na zajęcie pasa drogowego/zawarcie umowy na czasowe udostępnienie drogi wewnętrznej/innego terenu pod lokalizację kontenera, co spowodowałoby ciągłość w zajęcia w tej samej lokalizacji przekraczającej 3 dni, Wnioskodawca winien złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego zgodnie z procedurą ZDMK - 24.