Zawarcie umowy na zajęcie powierzchni budynku pozostającego w zarządzie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie w celu umieszczenia tablicy reklamowej (w tym szyldu)/ urządzenia reklamowego/ nośnika informacji wizualnej lub markizy
Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie informuje, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe, jest Dyrektor Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie z siedzibą przy ul. Bolesława Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków.
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych – Panią Emilię Pietrzak-Szcześniak, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, w następujący sposób:
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie w celu realizacji usług świadczonych przez jednostkę.
Ponadto informujemy, że:
1. Mają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do Państwa danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
2. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
3. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
4. Podanie danych osobowych jest warunkiem realizacji usług świadczonych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie.
5. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości świadczenia przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie usługi, o którą się Państwo staracie.
6. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tzn. dane będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, a w szczególnych przypadkach - na podstawie Państwa zgody albo w związku z wykonywaniem umowy, której jesteście Państwo stroną.
Niniejsza informacja ma charakter ogólny. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym praw, stanowiąca realizację obowiązku informacyjnego administratora, o którym mowa w przepisach ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, zostanie Państwu przekazana w związku z załatwieniem konkretnej sprawy.
Nie dotyczy.
Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie, ul. B. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków
Małgorzata Wójcik, tel. 12-616-62 14, e-mail: zbk@zbk.krakow.pl, www.zbk-krakow.pl
1) W przypadku gdy wniosek dotyczy zajęcia terenu w pasie drogowym drogi publicznej lub na terenie drogi wewnętrznej pozostającej w zarządzie ZDMK, sprawę rozpatruje Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, w oparciu o obowiązujące procedury ZDMK-61 oraz ZDMK-27,
2) W przypadku, gdy wniosek dotyczy czasowego zajęcia nieruchomości lub przestrzeni będącej własnością Gminy Miejskiej Kraków oraz nieruchomości lub przestrzeni będącej własnością Skarbu Państwa, a położonej w obrębie Gminy Miejskiej Kraków, sprawę rozpatruje Wydział Spraw Administracyjnych UMK, al. Powstania Warszawskiego 10,
w oparciu o procedurę SA-46.
Brak.
I Pisemny wniosek o zawarcie umowy (załącznik nr 1),
II Załącznik do wniosku:
1. Umowa spółki cywilnej - dotyczy wnioskodawców prowadzących działalność w tej formie,
2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy, w zakresie zawierania i/lub odbioru umowy - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa,
3. Graficzny i zwymiarowany projekt tablicy/urządzenia reklamowego/nośnika informacji wizualnej/markizy z uwzględnieniem formy, sposobu montażu na elewacji budynku, kolorystyki, rodzaju materiałów, oświetlenia itp., wraz z wizualizacją ww. elementu na nieruchomości.
Odpowiednio, w zależności od charakteru planowanego zamierzenia:
4. w przypadku kontynuacji umowy – aktualne zdjęcie elewacji budynku wraz ze zdjęciem tablicy/urządzenia reklamowego/nośnika informacji wizualnej/markizy/.
5a. „Oświadczenie – w przypadku ubiegania się o zawarcie pierwszej umowy przez podmiot będący najemcą lokalu w budynku, którego dotyczy wniosek” (załącznik nr 2),
lub
5b. „Oświadczenie -w przypadku ubiegania się o zawarcie kolejnej umowy” (załącznik nr 3)
lub
5c. „Oświadczenie- w przypadku ubiegania się o zawarcie pierwszej umowy przez podmiot nie będący najemcą lokalu w budynku, którego dotyczy wniosek” (załącznik nr 4),
6. „Oświadczenie” o zapoznaniu się z treścią Uchwały Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych i ogrodzeń” oraz o konieczności uzyskania stosownego dokumentu w WAiU UMK (załącznik nr 5),
III. Ponadto przed zawarciem umowy niezbędne jest dostarczenie:
7a. pozytywnej opinii Plastyka Miasta- w przypadku zamiaru umieszczenia tablicy/urządzenia reklamowego/nośnika informacji wizualnej/markizy na terenie historycznego zespołu Miasta Krakowa (w tym na terenie Parku Kulturowego Stare Miasto i na terenie Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem) oraz na terenie Parku Kulturowego Nowa Huta,
oraz odpowiednio w zależności od charakteru planowanego zamierzenia:
7b. decyzji o pozwoleniu na budowę uzyskanej w Wydziale Architektury i Urbanistyki UMK,
7c. potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia robót budowlanych w formie zaświadczenia o nie wniesieniu sprzeciwu uzyskanego w Wydziale Architektury i Urbanistyki UMK,
7d. pozwolenia lub opinii właściwych służb konserwatorskich, w tym w przypadku określonym właściwymi przepisami prawa, w szczególności na nieruchomościach wpisanych do rejestru lub ewidencji zabytków lub znajdujących się na terenie układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków.
8. Inne dokumenty i zezwolenia wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
UWAGA:
1) W przypadku potrzeby uzyskania dodatkowych informacji dotyczących tablic reklamowych (w tym szyldów)/urządzeń reklamowych/nośników informacji wizualnej/markiz, w związku z obowiązującymi przepisami uchwały krajobrazowej, należy kontaktować się z Wydziałem Architektury i Urbanistyki UMK:
• telefonicznie: nr tel. infolinii 12 616 81 32 w godzinach 8.30-14.30.
• mailowo: w zależności od planowanej lokalizacji ww elementów:
- na północ od Wisły: reklamy-Polnoc@um.krakow.pl
- na południe od Wisły: reklamy-Poludnie@um.krakow.pl
2) Przy składaniu kserokopii żądanych dokumentów należy okazać do wglądu ich oryginały.
Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie może wezwać Wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, uzgodnień i zezwoleń wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Opłaty za zajęcie nieruchomości pozostającej w zarządzie ZBK określone zostaną w umowie, zgodnie z postanowieniami zarządzenia Nr 3702/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 grudnia 2022 roku w sprawie czasowego udostępnienia nieruchomości.
Umowa cywilnoprawna
Do 30 dni od dnia złożenia kompletu dokumentów, w przypadkach skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Brak.
Nie dotyczy.
1.Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (z późn. zm.)
2.Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (z późn. zm.)
3.Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (z późn. zm.)
4.Uchwała Nr LXXXI/1252/13 RMK z dnia 11 września 2013 r. w sprawie akceptacji aneksu nr 1 do Porozumienia pomiędzy Wojewodą Małopolskim a Prezydentem Miasta Krakowa w sprawie powierzenia Prezydentowi Miasta Krakowa prowadzenia niektórych spraw z zakresu właściwości Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
5.Uchwała Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 roku w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (z późn. zm.).
6. Uchwała Nr XXIX/757/19 RMK z dnia 20 listopada 2019 roku w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta.
7. Uchwała Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
8. Uchwała Nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 roku w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem.
9. Zarządzenie Nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (z późn. zm.).
10. Zarządzenie Nr 3702/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie czasowego udostępnienia nieruchomości.
9. Zarządzenie nr 1941/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 lipca 2022 r. w sprawie zarządzania budynkami stanowiącymi własność osób fizycznych nieznanych z miejsca pobytu, pozostającymi w zarządzie Gminy Miejskiej Kraków, dla których nie został ustanowiony kurator
1. Procedura odnosi się do budynków będących własnością Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa położonych na terytorium Gminy Miejskiej Kraków, pozostających w zarządzie ZBK.
2. Niniejszą procedurę oraz wydruk wniosku można pobrać ze strony internetowej: www.bip.krakow.pl, a także w siedzibie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie lub w Biurach Obsługi Mieszkańców.
3. W celu zawarcia kolejnej umowy, stanowiącej kontynuację umowy czasowej dla tego samego urządzenia/tablicy reklamowej/ nośnika informacji wizualnej/markizy, w przypadku gdy dane firmy nie uległy zmianie, Wnioskodawca winien złożyć tylko wniosek (załącznik nr 1), „Oświadczenie - w przypadku ubiegania się o zawarcie kolejnej umowy” (załącznik nr 3) wraz z aktualnym zdjęciem elewacji budynku i zainstalowanego urządzenia/tablicy reklamowej oraz „Oświadczenie” o zapoznaniu się z treścią Uchwały Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych i ogrodzeń” oraz o konieczności uzyskania stosownego dokumentu w WAiU UMK (załącznik nr 6).
4. Niewywiązywanie się Wnioskodawcy z dotychczasowych zobowiązań finansowych wobec GMK, w tym zaległości z tytułu wynajmu lokalu użytkowego pozostającego w zasobach ZBK, stanowi podstawę do odmowy zawarcia umowy stosownie do zapisów § 3 ust 8 Zarządzenia Nr 3702/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie czasowego udostępnienia nieruchomości.
5. Wniosek w sprawie zawarcia umowy na zajęcie powierzchni budynku w celu umieszczenia tablicy/urządzenia reklamowego/nośnika informacji wizualnej/markizy, należy złożyć z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
6. W przypadku wniosku dotyczącego kontynuacji umowy należy go złożyć najpóźniej na miesiąc przed wygaśnięciem obowiązującej umowy.