Wydawanie rzeczy znalezionych
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji zadań, tj. Prowadzenia postepowania w sprawach przechowywania i odbierania rzeczy znalezionych oraz poszukiwania osób uprawnionych do ich odbioru.
Informujemy, że:
1. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
2. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat, po czym mogą ulec zniszczeniu
3. Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Odbiorcą danych osobowych tj. imienia informacji o wydaniu rzeczy osobie uprawnionej do jej odbioru oraz o jej adresie zamieszkania jest znalazca rzeczy, który zażądał wypłaty znaleźnego na podstawie art. 10 ust. 1 w zw. z art. 18 ust. 3 ustawy o rzeczach znalezionych.
5. Podanie danych osobowych tj. imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, numeru PESEL informacji o wydaniu rzeczy osobie uprawnionej do jej odbioru jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
6. Podanie danych osobowych tj. telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail, w celu przekazywania przez administratora istotnych informacji związanych z prowadzonym postępowaniem jest dobrowolne.
7. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych w zakresie pkt 4 oraz 5 stanowi przepis prawa: art. 10 ust. 1 w zw. z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.
8. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych w zakresie pkt 6 jest Twoja zgoda zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres – e-mail: iod@um.krakow.pl
adres pocztowy: pl. Wszystkich Świętych 3/4, 31-004 Kraków
Wydział Spraw Administracyjnych
Referat ds. Kwalifikacji Wojskowej, Prowadzenia Rejestrów i Biura Rzeczy Znalezionych
ul. Wielicka 28A, 30-552 Kraków
brz@um.krakow.pl
12 616 57 11
Pobierana jest jedna opłata, która wynosi 30 zł za wydanie rzeczy małogabarytowych albo 50 zł za wydanie rzeczy o dużych gabarytach lecz nie więcej niż wartość wydawanych rzeczy - natomiast w przypadku zwrotu właścicielowi z depozytu znalezionej kwoty pieniężnej (znaleziona tylko gotówka) 1% kwoty depozytu, jednak nie mniej niż 5 zł i nie więcej niż 20 zł z uwzględnieniem zdania drugiego. W przypadkach szczególnych wysokość opłaty ustalana indywidualnie po ustaleniu kosztów przechowywania i utrzymania rzeczy w należytym stanie. Opłata pobierana jest zarówno od właściciela rzeczy, jak również znalazcy uprawnionego do odbioru rzeczy po upływie ustawowego okresu przechowywania.
Numer rachunku bankowego: 78 1020 2892 0000 5302 0590 0966
Rzecz, której jesteś właścicielem, a która została oddana do Biura Rzeczy Znalezionych zostanie Ci wydana od razu, jeżeli znajduje się w siedzibie Biura. Jeżeli została ona przekazana do magazynu, zostanie ona Ci wydana po wcześniejszym ustaleniu miejsca i terminu wydania rzeczy.
Nie dotyczy
Nie dotyczy.
Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.