Przyjmowanie i wydawanie rzeczy znalezionych, udzielanie informacji na temat rzeczy znalezionych
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji zadań, tj. Prowadzenia postepowania w sprawach odbierania zawiadomień o znalezieniu rzeczy, przyjmowania i przechowania rzeczy znalezionych oraz poszukiwania osób uprawnionych do ich odbioru
Informujemy, że:
1. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
2. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat, po czym mogą ulec zniszczeniu
3. Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Odbiorcą danych osobowych jest znalazca rzeczy, który zażądał wypłaty znaleźnego na podstawie art. 10 ustawy o rzeczach znalezionych.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym ima charakter obowiązkowy.
6. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości przekazania danych pozwalających na dochodzenie wypłaty znaleźnego od właściciel rzeczy znalezionej.
7. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi przepis prawa: ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres – e-mail: iod@um.krakow.pl.
adres pocztowy: pl. Wszystkich Świętych 3/4, 31-004 Kraków
Wydział Spraw Administracyjnych, Referat ds. Kwalifikacji Wojskowej, Prowadzenia Rejestrów i Biura Rzeczy Znalezionych
ul. Wielicka 28A, 30-552 Kraków
12 616 55 55 / 12 616 57 11
Nie podlega opłacie.
Nie dotyczy.
Nie dotyczy.
Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.
Tut. Biuro przyjmuje rzeczy znalezione na terenie Gminy Miejskiej Kraków, a także rzeczy znalezione przez osoby mające miejsce zamieszkania w Krakowie. Rzeczy znalezione w budynku publicznym, innym budynku lub pomieszczeniu otwartym dla publiczności albo środku transportu publicznego oddawane są przez znalazcę zarządcy tego budynku lub środka transportu, który ma obowiązek po 3 dniach przekazać je właściwemu staroście. Starosta odmawia przyjęcia rzeczy, których szacunkowa wartość nie przekracza 100 zł.
Informacje o znalezionych rzeczach można uzyskać za pośrednictwem poczty elektronicznej pisząc na adres: brz@um.krakow.pl