Zawarcie umowy na czasowe udostępnienie miejsca w celu zorganizowania LETNIEGO ogródka kawiarnianego/gastronomicznego w Rynku Głównym, w Małym Rynku, na placu Szczepańskim, na placu Wolnica w Krakowie (zw. dalej ogródkiem)
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem umowy czasowego udostępnienia nieruchomości, której możesz być stroną.
Informujemy, że:
1. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
2. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez co najmniej 5 lat, po czym ulegną zniszczeniu.
3. Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Podanie danych osobowych jest warunkiem załatwienia sprawy i ma charakter obowiązkowy.
5. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
6. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), tzn. przetwarzanie Twoich danych jest niezbędne do podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem umowy, której możesz być stroną.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl
Wydział Spraw Administracyjnych
al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków
Referat Handlu i Usług
sa.umk@um.krakow.pl
Marta Kotarska - pok. 608
12 616 93 18 (Rynek Główny)
Magdalena Krawczyk - pok. 608
12 616 92 30 (Mały Rynek, plac Szczepański, plac Wolnica)
UWAGA:
1. W przypadku, gdy wniosek dotyczy zajęcia nieruchomości pozostającej w zarządzie jednostki pełniącej funkcję zarządcy dróg publicznych w Krakowie, wniosek rozpatrywany jest w oparciu o treść procedury ZDMK-26
2. Wytyczne dotyczące wyposażenia i aranżacji ogródka można uzyskać u Plastyka Miasta w Wydziale Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK, ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków, tel. 12 616 15 55.
Nie dotyczy
I. Wniosek o zawarcie umowy.
Wzór wniosku stanowi załącznik do niniejszej procedury.
II. Załączniki do wniosku:
1. Umowa spółki cywilnej, gdy umowa ma dotyczyć spółki.
2. Odpowiednio:
1) zaświadczenie o: wpisie do rejestru zakładów, dokonaniu zmian w rejestrze zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Powiatowej Inspekcji Sanitarnej dot. lokalu kawiarnianego/gastronomicznego prowadzonego przez wnioskodawcę z możliwością podawania asortymentu w obrębie ogródka/poszerzenia dotychczasowej działalności o prowadzenie ogródka.,
2) decyzja w sprawie zatwierdzenia, warunkowego zatwierdzenia, przedłużenia warunkowego zatwierdzenia zakładu, unkowego zatwierdzenia zakładu jako spełniającego odpowiednie wymagania
dla celów prowadzonej działalności żywieniowo – żywnościowej, wydana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego – dla lokalu kawiarnianego/ gastronomicznego prowadzonego przez wnioskodawcę z możliwością podawania asortymentu w obrębie ogródka/poszerzenia dotychczasowej działalności o prowadzenie ogródka.
3. Odpowiednio – wg lokalizacji ogródka gastronomicznego:
1) umowa najmu lokalu,
2) dokument potwierdzający prawo własności nieruchomości, w której mieści się lokal kawiarniany/gastronomiczny,
3) dokument potwierdzający prawo rozporządzania rzeczą wspólną w przypadku współwłasności, a w sytuacjach wyjątkowych, uzasadnionych szczególnymi okolicznościami, oświadczenie o stanie prawnym nieruchomości, w której mieści się lokal kawiarniany/gastronomiczny.
4. Pisemne uzgodnienie (odpowiednio): terminów zawarcia umów, sposobu podziału powierzchni oraz usytuowania ogródków względem elewacji budynku – w przypadku,
gdy w budynku funkcjonują dwa (lub więcej) lokale kawiarniane/gastronomiczne
i wszyscy wnioskodawcy ubiegają się o zawarcie umowy.
5. Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy, a w szczególności do zawarcia oraz odbioru umowy, jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
6. Zwymiarowany projekt architektoniczny ogródka (w 1 egz.) wykonany przez architekta,
w skali 1:50 lub 1:100 (dopuszczalny format projektu: A3 lub A4). Projekt powinien składać się z załączników graficznych:
1) rzut w skali - uwzględniający pełne wyposażenie ogródka: stoliki, krzesła, parasole, stojak z menu, pomocnik kelnerski, kwietniki/donice, przęsła ogrodzenia, elementy dekoracyjne, oświetlenie, elektryczne urządzenia grzewcze, gazowe urządzenia grzewcze, maszty podtrzymujące przewody elektryczne wraz z podstawą, inne oraz stałe elementy wyposażenia przestrzeni, takie jak: drzewa wraz z obrysem pni, latarnie, słupy ogłoszeniowe, stojaki rowerowe, hydranty, itp.,
2) widok ogródka na tle elewacji budynku z uwzględnieniem bram wjazdowych i wejściowych, witryn, drzwi prowadzących do wnętrza budynku oraz elementów wyposażenia przestrzeni, o których mowa w lit. a),
3) legenda w formie tabeli z opisem danych technicznych (nazwa, typ, symbol, wymiary, materiał, kolorystyka) i fotografią wszystkich elementów wyposażenia ogródka.
7. Inne dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy uzgodnienia, zezwolenia, zgody, oświadczenia, itp.).
Za zajęcie nieruchomości pobiera się opłaty w wysokości określonej w załączniku do zarządzenia nr 226/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie czasowego udostępniania nieruchomości (z późn. zm.).
Umowa cywilnoprawna.
Do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku (wraz z wymaganymi załącznikami), a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
1. Opinia Plastyka Miasta. Jeżeli projekt architektoniczny ogródka pozostaje bez zmian w stosunku do poprzedniego, zaakceptowanego przez Plastyka Miasta, to kolejna opinia nie jest wymagana.
2. Opinia Miejskiego Konserwatora Zabytków. Jeżeli projekt architektoniczny ogródka pozostaje bez zmian w stosunku do poprzedniego, zaakceptowanego przez Miejskiego Konserwatora Zabytków, to kolejna opinia nie jest wymagana.
3. Opinia Głównego Architekta Miasta. Jeżeli projekt architektoniczny ogródka pozostaje bez zmian w stosunku do poprzedniego, zaakceptowanego przez Głównego Architekta Miasta, to kolejna opinia nie jest wymagana.
4. Opinia Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Jeżeli projekt architektoniczny ogródka pozostaje bez zmian w stosunku do poprzedniego, zaakceptowanego przez ZDMK, to kolejna opinia nie jest wymagana.
5. Informacja o realizacji zobowiązań finansowych na rzecz Gminy Miejskiej Kraków.
6. Inne dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy (uzgodnienia, zezwolenia, zgody, oświadczenia, itp.).
Nie dotyczy.
1. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
2. Uchwała nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń”.
3. Zarządzenie nr 226/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie czasowego udostępniania nieruchomości (z późn. zm.).
4. Zarządzenie nr 3357/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 9 grudnia 2019 r.w sprawie zarządzania Rynkiem Głównym w Krakowie.
5. Zarządzenie nr 3362/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 9 grudnia 2019 r.w sprawie zarządzania Małym Rynkiem, placem Wolnica i placem Szczepańskim w Krakowie.
6. Uchwała nr XII/131/11 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 kwietnia 2011 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Stare Miasto”.
7. Uchwała nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (z późn. zm.).
8. Zarządzenie nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (z późn. zm.).
Procedurę oraz wzór wniosku można pobrać ze strony internetowej: www.bip.krakow.pl oraz w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK.
Procedurę oraz wzór wniosku można pobrać ze strony internetowej: www.bip.krakow.pl oraz w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK.
1. Sezon funkcjonowania ogródków: od dnia 1 marca do dnia 30 listopada; godziny funkcjonowania ogródków wynikają z treści zawieranych umów.
2. Termin złożenia dokumentów (wniosek wraz z kompletem załączników): najwcześniej 90 dni i najpóźniej 30 dni przed planowanym zawarciem umowy.
3. Miejsce i sposób złożenia dokumentów: w formie papierowej na stanowiskach informacyjno-podawczych Urzędu Miasta Krakowa; za pośrednictwem poczty lub innych doręczycieli na adres: Urząd Miasta Krakowa Wydział Spraw Administracyjnych al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków; w formie skanu (po uzgodnieniu akceptowalnego formatu pliku) na adres: sa.umk@um.krakow.pl; przez ePUAP.
4. Termin zawarcia umowy: na okres nie dłuższy niż jeden sezon i nie dłuższy niż wynikający z umowy najmu lokalu kawiarnianego/gastronomicznego.
5. Warunek zawarcia umowy/aneksu: uregulowanie zobowiązań finansowych wobec Gminy Miejskiej Kraków (nie dotyczy zawartych porozumień, itp.).
6. Wnioskodawca, który złoży wniosek w trakcie sezonu, po udostępnieniu miejsca przez Gminę Miejską Kraków, może podpisać umowę na organizację ogródka dopiero po wygaśnięciu wcześniej zaciągniętego przez Gminę zobowiązania.
7. Miejsce niewykorzystane przed budynkiem przez uprawnionego z tytułu pierwszeństwa może być udostępnione innemu wnioskodawcy, który posiada prawo do lokalu kawiarnianego/gastronomicznego w tym samym budynku. Zgodę w tym zakresie wydaje Dyrektor Wydziału na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
8. Jeżeli w budynku funkcjonują dwa lub więcej lokale kawiarniane/gastronomiczne i przedsiębiorcy je reprezentujący nie dostarczą pisemnego uzgodnienia, o którym mowa w ust. 5 rozdz. II pkt 4, to Dyrektor Wydziału może:
1) przeprowadzić procedurę negocjacyjną,
2) określić inny sposób udostępnienia miejsca: naprzemiennie – po uzyskaniu zgody wszystkich wnioskodawców, w drodze losowania, w drodze przetargu lub wybrać wniosek najkorzystniejszy finansowo dla Gminy Miejskiej Kraków. Procedura negocjacyjna (dwuetapowa):
a) wezwanie wnioskodawców do wspólnego uzgodnienia: terminów zawarcia umów, sposobu podziału powierzchni oraz usytuowania ogródków względem elewacji budynku,
b) negocjacje wnioskodawców z udziałem Dyrektora Wydziału, który ustala termin ich przeprowadzenia.
9. Ogródki mogą być urządzane wyłącznie przed budynkiem, w którym znajduje się lokal kawiarniany/gastronomiczny posiadający własne zaplecze oraz wejście od strony ulicy, przy której jest zlokalizowany.
10.Pierwszeństwo w udostępnieniu miejsca na zorganizowanie ogródka mają lokale posiadające bezpośrednie wejście z ulicy lub placu (Rynku).
11. Wyklucza się lokalizację ogródków na płycie Rynku Głównego, z wyjątkiem ogródków związanych tradycyjnie z istniejącymi tam lokalami kawiarnianymi/gastronomicznymi znajdującymi się w piwnicach Wieży Ratuszowej oraz w Sukiennicach.
12. Powierzchnia ogródka na płycie Rynku Głównego nie może przekroczyć 250 m2, a ich lokalizacja musi być zgodna z rejonami wskazanymi w załączniku do uchwały nr XII/131/11 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 kwietnia 2011 r.
13. Do powierzchni ogródka nie wlicza się ogólnodostępnych przejść przez/między ogródki/ami, powierzchni zajętych przez: latarnie, hydranty, drzewa wraz z brukowanym obrysem pni, stojaki na rowery, inne stałe elementy wyposażenia przestrzeni.
14. Organizacja ogródków w pobliżu słupów ogłoszeniowych wymaga zachowania odległości od słupa min. 150cm.
15. Organizacja ogródków gastronomicznych w pobliżu stoisk handlu obwoźnego (obwarzanki, pamiątki) wymaga zachowania odległości od stoiska min. 100cm.
16. W podcieniach Sukiennic organizacja ogródków wymaga zachowania przejścia wzdłuż elewacji o szerokości nie mniejszej niż 150cm oraz zabezpieczenia elewacji przed uszkodzeniami.
17. Wyposażenie ogródka nie może wystawać poza jego obrys.
18. Organizacja ogródków w Małym Rynku, na placu Szczepańskim, na placu Wolnica jest możliwa przy:
a) zachowaniu min. 150cm wolnej przestrzeni chodnika umożliwiającej swobodne poruszanie się pieszych,
b) zachowaniu wolnej przestrzeni skrajni drogowej min. 50cm według przepisów odrębnych,
c) utrzymaniu wszystkich elementów wyposażenia ogródka położonych najbliżej dojścia lub wjazdu do bramy wejściowej lub wjazdowej – w odległości nie mniejszej niż 50cm od światła bramy,
d) ogrodzeniu ogródków ze wszystkich stron, z uwzględnieniem niezbędnych wejść i wyjść, w przypadku, gdy szerokość ogródka jest większa niż 100cm.
19. W ogródkach dopuszcza się ogrodzenie wraz z zielenią o łącznej wysokości do 110cm.
20. Ogrodzenie ogródków od strony jezdni jest obligatoryjne. Z zastrzeżeniem pkt 19, ogrodzenie może być w formie donic lub przęseł, odpowiednio:
a) dla ogrodzeń w formie donic ustala się minimalną wysokość donicy 40cm, a odległość między donicami nie może być większa niż 50cm,
b) dla ogrodzeń w formie przęseł odległość między przęsłami nie może być większa niż 100cm,
c) dopuszcza się wejścia/wyjścia do/z ogródków o szerokości nie większej niż 100cm.
21. Odległość ogródka od elewacji budynku wyznacza linia brukowana w nawierzchni chodnika wokół Rynku Głównego (wraz z jej przedłużeniem w kierunku ulic wlotowych w narożach Rynku Głównego), a odległość od jezdni
w Rynku Głównym nie może być mniejsza niż 50cm, przy zapewnieniu dojścia do budynku na szerokości portalu bramy wjazdowej.
22. Dopuszcza się parasole o wysokości do 275cm, min. pięcioboczne o średnicy do 350cm, wyłącznie na podporze centralnej, klasyczne z systemem antywietrznym kominowym, jednoczaszowe; o jednakowej średnicy i wymiarach.
23. Dopuszczalna kolorystyka parasoli: biel, beż, szary.
24. Czasze parasoli muszą być czyste, bez grafiki, w jednolitym kolorze.
25. Na lambrekinach dopuszcza się naprzemiennie (w formie napisu lub elementu plastycznego w kolorystyce dowolnej, ale stonowanej): logo firmowe lokalu (może być zastąpione informacją o: prowadzonej działalności, danym lokalu, preferowanych wyrobach) lub logo sponsora.
26. Usytuowanie logo na lambrekinach dopuszcza się w formie tablic reklamowych, w liczbie nie większej niż jedna tablica o powierzchni ekspozycji odpowiadającej powierzchni formatu maksymalnie A4.
27.Wysokość lambrekinów nie może przekraczać 25cm.
28.Lambrekin należy do jednego boku parasola - niezależnie na ile części jest podzielony.
29.Poza lambrekinami parasola nie dopuszcza się umieszczania na pozostałym wyposażeniu ogródka gastronomicznego: nośników reklamowych, nośników informacji wizualnej, reklam, itp. (w tym stanowiących integralną część elementów wyposażenia), w rozumieniu treści uchwały nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. (z późn. zm.).
30.Parasole muszą posiadać parametry techniczne gwarantujące bezpieczeństwo, aby niekorzystne warunki atmosferyczne: gwałtowne wichury, silne podmuchy wiatru, opady śniegu, gradu, itp. nie powodowały ich: uginania, łamania, wyrwania, przewracania, itp.
31.Donice powinny być drewniane, ceramiczne lub metalowe (preferowany kolor ciemny) o min. wys. 40cm, z zastrzeżeniem pkt 19, przez cały sezon obsadzone kwiatami (roślinność musi być utrzymywana w należytym stanie fitosanitarnym).
32.Ogródek powinien być wyposażony w meble typu kawiarnianego, np. małe czteroosobowe stoliki.
33. W obrysie ogródka zezwala się na ustawienie:
1) jednego pomocnika kelnerskiego o wymiarach do: 120cm (wys.) x 100cm (szer.) x 60cm,
2) jednej karty menu (plansza z treścią menu w różnych wersjach językowych, powinna zawierać wyłącznie spis karty dań wraz z cennikiem) umieszczonej na:
a) stojaku (pulpicie) o wysokości do 120cm (dopuszczalne wymiary tablicy menu: (50cm x 70cm),
b) sztaludze o wymiarach do: 145cm (wys.) x 46cm, z zastrzeżeniem, że tablica menu na sztaludze nie będzie przekraczać wymiarów: 50cm x 70cm (liczonych po obrysie tablicy).
34. Lokalizację, powierzchnię, usytuowanie przejść przez ogródki i między nimi zatwierdza Dyrektor Wydziału po uzyskaniu opinii: Plastyka Miasta, Miejskiego Konserwatora Zabytków, Głównego Architekta Miasta, Zarządu Dróg Miasta Krakowa (odpowiednio), z uwzględnieniem zapisów uchwał: nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (z późn. zm.),
nr XII/131/11 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 kwietnia 2011 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Stare Miasto”, nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r.
w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń”.
35.Dyrektor Wydziału może wnieść zastrzeżenia do lokalizacji ogródka z uwagi na istniejące uwarunkowania, np. wynikające z organizacji ruchu, natężenia ruchu pieszych i pojazdów, szerokości chodnika, sposobu parkowania pojazdów, itp.
36.W uzasadnionych sytuacjach Dyrektor Wydziału ma prawo do:
a) zmiany terminu zawarcia umowy,
b) odstąpienia od jej zawarcia,
c) podpisania umowy z obowiązkiem zapłaty „z góry” za cały okres jej trwania,
d) zawarcia umowy na pierwszy miesiąc, z możliwością jej przedłużenia (aneksowania), pod warunkiem jej realizacji zgodnie z treścią.
37.W ogródku dopuszcza się serwowanie napojów alkoholowych na podstawie posiadanych zezwoleń wydanych dla lokalu – na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży. Serwowanie napojów alkoholowych poza udostępnionym terenem pod ogródek może skutkować cofnięciem zezwolenia na sprzedaż alkoholu oraz podlegać karze grzywny – na podstawie odrębnych przepisów.
38.Po zakończeniu realizacji umowy przedsiębiorca jest zobowiązany wyczyścić powierzchnię, na której funkcjonował ogródek.
39.W ogródkach zakazuje się:
a) montowania podestów, dachów/zadaszeń, wykorzystywania osłon/przesłon, itp.,
b) umieszczania sztucznych wykładzin i ustawiania popielnic na istniejącej nawierzchni, itp.,
c) umieszczania urządzeń nagłaśniających,
d) łączenia siedzisk, wstawiania ław, długich stołów, itp.,
e) wykorzystania urządzeń emitujących obraz, dźwięk, światło (z dopuszczeniem oświetlenia, o którym mowa w pkt. 41 ppkt. 10),
f) ustawiania stoisk handlowych i urządzeń gastronomicznych, w tym: barów, dystrybutorów napojów, lodów, itp.,
g) umieszczania na drzewach oraz w brukowanym obrysie pni: jakichkolwiek elementów wyposażenia ogródka,
h) umieszczania niezatwierdzonych elementów wyposażenia ogródka.
40.Ogródek może być wyposażony w gazowe i elektryczne urządzenia grzewcze, z uwzględnieniem wymogów wskazanych w pkt. 41, pkt 42.
41.Warunki ogólne używania energii elektrycznej na terenie ogródków:
1) zakaz umieszczania w obrębie ogródków oraz na przyległym terenie (zarządzanym przez Dyrektora Wydziału): skrzynek rozdzielczych prądu, urządzeń łączeniowych (np. puszek, rozdzielni elektrycznych) przekraczających wymiary: 10cm x 10cm x 5cm,
2) zakaz podwieszania przewodów elektrycznych zasilających ogródki: do latarń, do drzew, do innych elementów wyposażenia przestrzeni,
3) zakaz używania sprzętu/osprzętu elektrycznego przeznaczonego do użytku wewnętrznego, w tym: przedłużaczy, wtyczek, gniazdek, itp.,
4) w ogródku dopuszcza się wyłącznie instalację elektryczną wykonaną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i sprawdzoną przez elektryka z aktualnymi uprawnieniami SEP do 1 kV,
5) zezwala się na użycie urządzeń elektrycznych (osprzętu) posiadających stosowne atesty i certyfikaty,
6) maszty wraz z podstawą wykonane z PCV lub z innych materiałów nieprzewodzących prądu elektrycznego (podtrzymujące przewody elektryczne) muszą być ustawione na terenie ogródka,
7) przewody doprowadzające energię elektryczną do ogródków muszą być poprowadzone
na wysokości min. 2,5 m (od poziomu chodnika) bez tzw. „nawisów”,
8) zaleca się kolor czarny dla przewodów elektrycznych doprowadzających energię elektryczną do ogródków,
9) liczba urządzeń grzewczych (zalecany kolor biały) pod jednym parasolem nie powinna przekraczać łącznie 4 szt.,
10) w ogródku dopuszcza się oświetlenie światłem o temperaturze barwowej wyłącznie od 2500 K do 3000 K,
11) instalacja elektryczna w ogródku musi być wykonana estetycznie i powinna umożliwiać swobodne składanie parasoli,
12) instalacje i urządzenia elektryczne w ogródkach muszą być montowane i eksploatowane wg instrukcji producenta, tak by nie narażać pracowników, przechodniów, gości ogródków oraz osób postronnych na porażenie prądem elektrycznym, przepięcia atmosferyczne, szkodliwe oddziaływania pól elektromagnetycznych, oraz by nie stanowić zagrożenia pożarowego, wybuchowego i nie powodować innych szkodliwych skutków.
42. Warunki ogólne używania gazu na terenie ogródków:
1) w ogródkach dopuszcza się urządzenia grzewcze zasilane gazem, sprawne, przeznaczone do użytku zewnętrznego, posiadające wymagane przepisami atesty i certyfikaty, pod warunkiem ich montażu, napraw, eksploatacji i konserwacji zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i instrukcjami oraz zaleceniami producenta,
2) w ogródkach zaleca się butle gazowe kompozytowe z bezpiecznym systemem podłączenia.
43. Rozliczenia umów, faktury, itp.:
W zakresie spraw księgowych (dot. zawartych umów na organizację ogródków) wszelkich informacji udzielają pracownicy Wydziału Podatków i Opłat UMK Referat ds. Księgowości Należności Cywilnoprawnych i innych Dochodów Gminy, al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków pok. 306, tel. 12 61-69-209.