Dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych likwidacji barier architektonicznych na wniosek osób niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą przy ul. Józefińskiej 14, 30-529 Kraków, jako administrator Pani/Pana danych osobowych informuje, że:
1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przyznania dofinansowania z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO, w związku z § 11 ust. 1
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
2. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione następującym kategoriom odbiorców danych (w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO):
1) podmioty świadczące asystę techniczną oprogramowania służącego do obsługi zadań PFRON,
2) podmioty świadczące profesjonalne usługi niszczenia dokumentacji archiwalnej.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat od rozpatrzenia wniosku, licząc od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym Pani/Pan wniosek został rozpatrzony, z zastrzeżeniem pkt 4.
4. W przypadku zakwalifikowania Pani/Pana dokumentacji decyzją Dyrektora Archiwum Narodowego w Krakowie do kategorii archiwalnej „A”, Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
przez okres 25 lat, liczony analogicznie, jak w pkt 3, a następnie zostaną przekazane do Archiwum Narodowego.
5. W zakresie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
6. Ma Pani/Pan prawo do żądania od Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie:
1) dostępu do swoich danych osobowych (na zasadach określonych w art. 15 RODO);
2) sprostowania danych osobowych (na zasadach określonych w art. 16 RODO);
3) ograniczenia przetwarzania danych osobowych (na zasadach określonych w art. 18 RODO).
7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe.
9. Konsekwencją niepodania przez Panią/Pana danych osobowych będzie brak możliwości przyznania dofinansowania.
10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą profilowane.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
Inspektor Ochrony Danych, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków lub iod@mops.krakow.pl.
Integracja z węzłem krajowym za pośrednictwem SOW poprzez profil zaufany (platforma e-PUAP) lub podpis kwalifikowany.
Dział Wsparcia Osób Niepełnosprawnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków,, e-mail: dr@mops.krakow.pl Obsługa usługi realizowana jest przez pracownika komórki DR MOPS Panią Beatę Solarz kontakt telefoniczny - 12 616-54-07 |
Kogo dotyczy usługa:
Usługa dotyczy osób, których miejscem zamieszkania jest Gmina Miejska Kraków, posiadających:
1) orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub
2) orzeczenie o niepełnosprawności wydane przed ukończeniem 16 roku życia lub
3) orzeczenie o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy wydane na podstawie przepisów odrębnych.
Kryteria dla realizacji usługi:
Dofinansowanie do likwidacji barier architektonicznych może otrzymać osoba z niepełnosprawnością, która ma trudności w poruszaniu się, jeżeli jest właścicielem nieruchomości lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości lub uzyskała zgodę właściciela lokalu lub budynku, w którym stale zamieszkuje, na wykonanie prac związanych z likwidacją barier architektonicznych.
1) wniosek o dofinasowanie złożony w formie elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia (dalej: SOW) lub w wersji papierowej (załącznik nr 1 do procedury);
2) kopia aktualnego orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność;
3) zaświadczenie lekarskie (załącznik nr 2 do procedury), wystawione przez lekarza pod opieką którego znajduje się osoba z niepełnosprawnością potwierdzające, że następstwem schorzeń stanowiących podstawę wydania orzeczenia
o niepełnosprawności jest dysfunkcja narządu ruchu (nie dotyczy osób posiadających orzeczenie z symbolem przyczyny niepełnosprawności „05-R”);
4) kopia orzeczenia o niepełnosprawności osób mieszkających wspólnie z Wnioskodawcą oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych tych osób;
5) kopia aktualnego dokumentu potwierdzającego własność albo użytkowanie wieczyste lokalu, stale zamieszkiwanego przez osobę z niepełnosprawnością, w którym ma nastąpić likwidacja barier architektonicznych (np. nr księgi
wieczystej, akt notarialny, umowa najmu na czas nieokreślony, przydział lokalu, itp.);
6) pisemna zgoda właściciela/właścicieli lokalu i budynku, stale zamieszkiwanego przez osobę z niepełnosprawną, na wykonanie robót we wnioskowanym zakresie, szczególnym uwzględnieniem wyrażenia zgody na wolną przestrzeń
kąpielową z odpływem liniowym oraz wspornikiem kotary z kotarą;
7) kopia pełnomocnictwa notarialnego, gdy osoba z niepełnosprawnością działa przez pełnomocnika albo odpis postanowienia sądu o ustanowieniu opiekuna prawnego w przypadku składania przez niego wniosku w imieniu osoby
ubezwłasnowolnionej całkowicie;
8) zdjęcia stanu obecnego pomieszczeń/miejsc, których dotyczy likwidacja barier architektonicznych;
9) odręczny szkic pomieszczeń, których dotyczy likwidacja barier architektonicznych wraz z podaniem wymiarów pomieszczeń oraz elementów w nim zamontowanych (stan obecny pomieszczenia oraz pożądany stan pomieszczenia po dostosowaniu).
Załączniki wskazane w ust. 4 pkt 2 do 9 do wniosku składanego w SOW należy dołączyć w formie skanu lub zdjęcia.
Postępowanie nie podlega opłatom
|
Zgodnie z terminami obowiązującymi w kodeksie postępowania administracyjnego, nie wcześniej jednak niż po otrzymaniu przez Realizatora środków PFRON na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych przypadających na dany rok kalendarzowy. |
W razie wątpliwości, Realizator może zwrócić się do Wnioskodawcy z prośbą o dostarczenie dokumentów lub zaświadczeń wystawionych przez właściwe organy (Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urzędy Gminy, itp.) w celu weryfikacji danych złożonych we wniosku.
1) wydatki na dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów; |