Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą przy ul. Józefińskiej 14, 30-529 Kraków, jako administrator Pani/Pana danych osobowych informuje, że:
1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przyznania dofinansowania z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO, w związku z § 11 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
2. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione następującym kategoriom odbiorców danych (w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO):
1) podmioty świadczące asystę techniczną oprogramowania służącego do obsługi zadań PFRON,
2) podmioty świadczące profesjonalne usługi niszczenia dokumentacji archiwalnej.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat od rozpatrzenia wniosku, licząc od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym Pani/Pan wniosek został rozpatrzony, z zastrzeżeniem pkt 4.
4. W przypadku zakwalifikowania Pani/Pana dokumentacji decyzją Dyrektora Archiwum Narodowego w Krakowie do kategorii archiwalnej „A”, Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przez okres 25 lat, liczony analogicznie, jak w pkt 3, a następnie zostaną przekazane do Archiwum Narodowego.
5. W zakresie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
6. Ma Pani/Pan prawo do żądania od Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie:
1) dostępu do swoich danych osobowych (na zasadach określonych w art. 15 RODO);
2) sprostowania danych osobowych (na zasadach określonych w art. 16 RODO);
3) ograniczenia przetwarzania danych osobowych (na zasadach określonych w art. 18 RODO).
7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe.
9. Konsekwencją niepodania przez Panią/Pana danych osobowych będzie brak możliwości przyznania dofinansowania.
10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą profilowane.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
Inspektor Ochrony Danych, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków lub iod@mops.krakow.pl.
Integracja z węzłem krajowym za pośrednictwem SOW poprzez profil zaufany (platforma e-PUAP) lub podpis kwalifikowany
Dział Wsparcia Osób Niepełnosprawnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków, tel. 12 616-54-05 e-mail: dr@mops.krakow.pl.
Obsługa usługi realizowana jest przez pracownika komórki DR Pana Wojciecha Święcha numer kontaktowy - 12 616 54 05.
Kogo dotyczy usługa:
Usługa dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej (zwanych dalej: Wnioskodawcą).
Kryteria dla realizacji usługi:
Dofinansowanie może uzyskać Wnioskodawca, który prowadzi działalność związaną z rehabilitacją osób z niepełnosprawnością przez okres co najmniej dwóch lat przed dniem złożenia wniosku oraz udokumentuje posiadanie środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na sfinansowanie przedsięwzięcia w wysokości nieobjętej
dofinansowaniem ze środków PFRON.
1) wniosek o dofinansowanie złożony w formie elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia (dalej: SOW) lub w wersji papierowej (załącznik do procedury);
2) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydruk z centralnej ewidencji działalności gospodarczej;
3) statut Wnioskodawcy;
4) dokument potwierdzający prowadzenie działalności na rzecz osób z niepełnosprawnością lub działalności związanej z rehabilitacją osób z niepełnosprawnością przez okres co najmniej dwóch lat;
5) sposób reprezentacji (pełnomocnictwo);
6) udokumentowanie posiadania konta bankowego wraz z informacją o ewentualnych obciążeniach;
7) szczegółowy wykaz sprzętu rehabilitacyjnego wraz z kosztorysem wydatków związanych z jego zakupem;
8) oferta cenowa na wnioskowany sprzęt, wystawiona przez dostawcę sprzętu rehabilitacyjnego na Wnioskodawcę.
Jeżeli Wnioskodawca jest zakładem pracy chronionej lub podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców wymagane jest dodatkowo:
9) zaświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o nieskorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie;
10) informacja o każdej innej pomocy niż de minimis, jaką otrzymał Wnioskodawca w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym jest związana pomoc de minimis;
11) potwierdzona kopia decyzji w sprawie przyznania statusu zakładu pracy chronionej – kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wnioskodawcy;
12) informacja o wysokości oraz sposobie wykorzystania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres trzech miesięcy przed datą złożenia wniosku – dotyczy zakładu pracy chronionej.
Kserokopie dokumentów przedkładane do wniosku winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione. Na żądanie Realizatora Wnioskodawca zobowiązany jest przedłożyć oryginały w/w dokumentów.
Załączniki wskazane w ust. 4 pkt 2 do 12 do wniosku składanego w SOW należy dołączyć w formie skanu lub zdjęcia.
Dokument wymieniony w ust. 4 pkt 2 nie będzie wymagany w przypadku, gdy wynikające z niego fakty lub stan prawny są znane Realizatorowi z urzędu lub są możliwe do ustalenia w oparciu o jego bazy danych lub rejestry publiczne, do których ma dostęp elektroniczny, lub wymianę informacji z innym podmiotem publicznym lub dokumenty urzędowe przedstawione uprzednio przez Wnioskodawcę.
Postępowanie nie podlega opłatom.
1) umowa cywilnoprawna, w przypadku przyznania dofinansowania;
2) decyzja administracyjna o odmowie przyznania dofinansowania z przyczyn formalnych;
3) informacja o braku możliwości dofinansowania z powodu wyczerpania środków.
Zgodnie z terminami obowiązującymi w kodeksie postępowania administracyjnego, a w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku nie wcześniej niż po otrzymaniu przez Realizatora środków PFRON na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, przypadających na rok realizacji przedsięwzięcia
Oświadczenie wnioskodawcy, że nie ma zaległości wobec PFRON oraz nie był w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku stroną umowy o dofinansowanie ze środków PFRON rozwiązanej z przyczyn leżących po stronie wnioskodawcy.
Od decyzji administracyjnej wydanej przez Prezydenta Miasta Krakowa przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, za pośrednictwem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie 30-529, ul. Józefińska 14, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie nie podlega opłatom. Strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu, który wydał decyzję
1) rozporządzenie nr 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych dyrektywy 95/46/WE;
2) art. 35a ust. 1 pkt. 7 lit. c ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
3) rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
4) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego.
1) wydatki na dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny winny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów;
2) dofinansowanie nie obejmuje refundacji kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych i zawarciem umowy o dofinansowanie;
3) wysokość dofinansowania do zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny ustala się na poziomie do 80% kosztów zakupu, nie więcej jednak niż do wysokości wskazanej w zasadach rozpatrywania wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON, obowiązujących w roku złożenia wniosku ;
4) wymagany udział własny Wnioskodawcy stanowi różnicę między kwotą zakupu wnioskowanego sprzętu a otrzymanym dofinansowaniem i nie może być mniejszy niż 20% wartości sprzętu;
5) dofinansowaniem w ramach zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny nie mogą zostać objęte sprzęty medyczne (np. urządzenie do drenażu limfatycznego, ssak medyczny, lampa Bioptron, SPEX – modułowy system do pozycjonowania
pacjenta, elektrostymulator mięśni) lub służące do diagnozowania (np. stetoskop, ciśnieniomierz, pulsoksymetr), a także urządzenia relaksacyjne (np. fotel geriatryczny, dyfuzor do aromaterapii, wanna lub panel z hydromasażem) oraz
urządzenia rekreacyjne (np. rowery typu: tandem, trójkołowe i z napędem elektrycznym);
6) o dofinansowanie nie mogą ubiegać się Wnioskodawcy, którzy posiadają wymagalne zobowiązania wobec PFRON oraz którzy byli w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku stroną umowy w sprawie pomocy ze środków PFRON
rozwiązanej z przyczyn leżących po ich stronie;
7) osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej może ubiegać się o dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny tylko raz w roku;
8) Wnioskodawca zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia Realizatorowi informacji o wszelkich zmianach dotyczących danych zawartych we wniosku;
9) w przypadku przedstawienia przez Wnioskodawcę dokumentów wystawionych w języku innym niż język polski jest on zobowiązany do przedłożenia tłumaczenia tych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego, koszty związane z tłumaczeniem dokumentów nie są refundowane ze środków PFRON.