Wypłata odszkodowania z tytułu niedostarczenia przez gminę lokalu osobie uprawnionej do zawarcia umowy najmu socjalnego lokalu lub niewskazania tymczasowego pomieszczenia w związku z orzeczoną eksmisją
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: ml.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu przygotowania umowy dotyczącej wypłaty odszkodowania.
Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pod nazwą „Ewidencja wierzycieli ubiegających się o odszkodowania z tytułu niedostarczenia lokali socjalnych osobom eksmitowanym”.
Informujemy, że:
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.
Wydział Mieszkalnictwa, Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków;
Referat ds. Roszczeń Odszkodowawczych Związanych z Wyrokami Eksmisyjnymi,
Marta Zimocha, tel. 12-616-84-06,
Agnieszka Wołłowicz-Korzeniowska, tel. 12-616-84-47,
Anna Furtak, tel. 12-616-82-39,
Dorota Święch, tel. 12-616-84-10.
Brak
1. Wniosek o wypłatę odszkodowania z tytułu niedostarczenia przez gminę lokalu osobie uprawnionej do zawarcia umowy najmu socjalnego lokalu lub niewskazania tymczasowego pomieszczenia (po wcześniejszym wezwaniu Gminy przez komornika o wskazanie pomieszczenia tymczasowego) na podstawie prawomocnego wyroku sądu orzekającego eksmisję, obejmujący:
a) dane osobowe wnioskodawcy (PESEL/NIP/KRS/REGON, adres zameldowania/zamieszkania/siedziby/do korespondencji),
b) numer rachunku bankowego wraz danymi jego dysponenta, na który ma zostać przekazane odszkodowanie,
c) wskazanie wysokości dochodzonego odszkodowania (miesięczna stawka) oraz okresu objętego wnioskiem wraz z uzasadnieniem,
d) opis lokalu (usytuowanie w budynku, stan techniczny, zaopatrzenie w media),
e) dokument potwierdzający powierzchnię lokalu.
2. Prawomocny wyrok sądu orzekający eksmisję, w sytuacji gdy uprzednio nie został przesłany do UMK celem rejestracji.
3. Dokument potwierdzający prawo własności nieruchomości, nr księgi wieczystej wraz z oświadczeniem, że stan prawny nieruchomości na dzień złożenia wniosku nie uległ zmianie.
4. Umowa o sposobie korzystania z nieruchomości (quoad usum), jeżeli została zawarta między współwłaścicielami.
5. Pełnomocnictwo (z wyłączeniem procesowego) gdy wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę:
a) odręczne złożone w obecności pracownika Wydziału Mieszkalnictwa;
b) potwierdzone notarialnie;
c) notarialne.
Powyższe wymogi formalne nie dotyczą pełnomocnictw udzielanych radcy prawnemu / adwokatowi.
6. Jeżeli w sprawie występuje kurator/zarządca sądowy - prawomocne postanowienie sądu o ustanowieniu kurateli/zarządu sądowego nieruchomości wraz z dokumentem/adnotacją na dokumencie o aktualności umocowania (uzyskanym/-ą nie wcześniej niż jeden miesiąc przed dniem złożenia wniosku).
7. Zestawienie wpłat dokonywanych przez osoby eksmitowane, otrzymywanych kwot bądź dodatków tytułem czynszu (MOPS, dodatki mieszkaniowe) w okresie objętym wnioskiem lub oświadczenie o ich braku.
8. Inne dokumenty potwierdzające poniesioną szkodę z tytułu niedostarczenia przez gminę lokalu osobie uprawnionej do zawarcia umowy najmu socjalnego lokalu lub niewskazania tymczasowego pomieszczenia w związku z orzeczoną eksmisją.
9. Oświadczenie Komornika o nieskuteczności egzekucji komorniczej w przypadku uprzedniego dochodzenia przez właściciela lokalu odszkodowania za okres objęty wnioskiem od osób eksmitowanych.
10. Oświadczenie dla celów podatkowych wypełnione przez właściciela/ współwłaścicieli, będących osobami fizycznymi na rzecz których zostanie wypłacone odszkodowanie - wzór oświadczenia stanowi załącznik do niniejszej procedury.
11. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych podpisana przez właściciela/ współwłaścicieli/pełnomocnika - wzór informacji stanowi załącznik do niniejszej procedury.
Dokumenty winny zostać złożone w oryginale, odpisach lub w uwierzytelnionych kopiach. Kopię dokumentów może uwierzytelnić pracownik Wydziału Mieszkalnictwa, notariusz lub instytucja/organ, która/-y dokument wydał/-a.
Załączniki stanowiące integralną cześć procedury winny zostać złożone w oryginale.
Postępowanie nie podlega opłatom.
1. Wypłata należnego odszkodowania na konto bankowe wskazane przez wnioskodawcę, na podstawie:
a) zawartej ugody,
b) wezwania do zapłaty uznanych przez Urząd Miasta Krakowa kwot po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego.
2. Informacja o braku podstaw do wypłaty odszkodowania/pozytywnego załatwienia wniosku.
Niezwłocznie, nie dłużej niż w terminie 2 miesięcy od dnia zgromadzenia pełnej dokumentacji.
Nie dotyczy.
1. Art. 18 ust. 5 i art. 25e ustawy z 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego
2. Art. 417 i art. 917 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
3. Art. 1046 § 4 – Kodeks postępowania cywilnego.
Procedura jest dostępna w siedzibie Wydziału Mieszkalnictwa w Krakowie oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Wydział Mieszkalnictwa, w tym:
- raportów oraz wydruków z programów informatycznych Urzędu Miasta Krakowa,
- informacji o treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych, dostępnym w systemie internetowym www.ms.gov.pl,
- raportów oraz wydruków map z programu ISDP (Internetowy System Danych Przestrzennych),
- informacji pobranych z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego odpowiadającej odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców, na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów lub jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.