Opiniowanie wniosków dotyczących murali na obszarze Gminy Miejskiej Kraków
I. Wskazanie administratora
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
II. Wskazanie inspektora ochrony danych
W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
W innych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści wystąpienia do organu administracji publicznej.
IV. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne w celu procedowania wniosku o wydanie opinii nt. murali. Ponadto dane osobowe mogą pochodzić z systemów informatycznych, do których organ ma dostęp zgodnie z przepisami prawa lub od osób trzecich i innych podmiotów.
Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwi prowadzenie sprawy związanej z realizacją złożonego przez Panią/Pana wniosku o wydanie opinii nt. muralu.
V. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania.
VI. Okresy przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności z instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych; przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
6. prawo do przenoszenia danych.
Realizacja powyższych uprawnień musi być zgodna z przepisami prawa na podstawie, których odbywa się przetwarzanie danych lub archiwizacja.
VIII. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Konsekwencją cofnięcia zgody na przetwarzanie danych jest brak możliwości realizowania złożonego przez Panią/Pana wniosku o wydanie opinii nt. murali. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
IX. Profilowanie
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
X. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
NIe dotyczy.
Zespół ds. Murali działający w ramach Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK, ul. Wielopole 17 a , 31- 072 Kraków,
Referat ds. Dziedzictwa Kulturowego (12) 616 19 25
(ul. św. Krzyża 1, 31 – 028 Kraków).
Mural powinien być zlokalizowany na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
W przypadku muralu na obiekcie nie stanowiącym własności Gminy Miejskiej Kraków wymagana jest zgoda właścicieli tego obiektu na planowane prace / działania.
Brak
1. Wniosek pochodzący od wydziału UMK lub miejskiej jednostki organizacyjnej (wniosek wewnętrzny), osoby fizycznej, osoby prawnej, jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną lub grupy tych podmiotów (wniosek zewnętrzny) w sprawie murali.
2. Wniosek składany jest do Zespołu ds. Murali, zwanego dalej Zespołem, działającego
w ramach Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK. Wniosek należy złożyć mailowo na adres murale@um.krakow.pl lub osobiście ul. św. Krzyża 1, 31 – 028 Kraków.
3. Wniosek (na druku stanowiącym załącznik do niniejszej procedury) powinien zawierać:
a) oznaczenie wnioskodawcy z podaniem adresu,
b) wskazanie przedmiotu sprawy (wykonania nowego muralu, usunięcia muralu istniejącego, renowacji muralu istniejącego, wskazanie sugerowanej lokalizacji, inne)
c)opis projektu,
-informacje dotyczące lokalizacji (proponowane miejsce, czy właścicielem nieruchomości jest Gmina Miejska Kraków/Skarb Państwa-Prezydent Miasta Krakowa, czy właściciel jest znany, czy wyraża zgodę na daną inicjatywę, inne),
-uwzględnienie kontekstu miejsca,
-aspekty techniczne wykonania prac,
-informacje o twórcach;
-planowany czas ekspozycji,
- sposób już przeprowadzonej lub planowanej interakcji z mieszkańcami dotyczącej zgłaszanego projektu,
d) budżet projektu i źródła jego finansowania,
e) wskazanie wykonawcy,
f) harmonogram wykonywanych prac,
g) załączniki do wniosku: projekt plastyczny w skali i w kolorze, aktualne fotografie ściany i otoczenia, wizualizacja w kontekście ściany i otoczenia
Postępowanie nie podlega opłatom.
Opinia uwzględniająca warunki konieczne do spełnienia przez wnioskodawcę w przypadku chęci realizacji projektu lub pismo informujące o braku możliwości realizacji projektu z powodów formalnych.
Spotkania Zespołu odbywają się w każdy pierwszy wtorek miesiąca. Aby wniosek został rozpatrzony na konkretnym spotkaniu Zespołu, należy kompletny wniosek dostarczyć maksymalnie do 15. dnia poprzedzającego miesiąca.
Zespół opracowuje i wydaje opinię sporządzaną w oparciu o zatwierdzony przez Zespół protokół i przekazywaną wnioskodawcy, nie później niż do 14 dni roboczych od dnia spotkania na którym rozpatrzono wniosek.
Termin wydania opinii może ulec zmianie w przypadku gdy:
- Wniosek jest niekompletny i wymaga uzupełnienia
- Sprawa, której dotyczy wniosek wymaga sporządzenia dodatkowej ekspertyzy
- Spotkanie zespołu z przyczyn uzasadnionych nie odbędzie się w regulaminowym terminie. W takim przypadku wniosek zostaje rozpatrzony na kolejnym spotkaniu, a wnioskodawca poinformowany o nowym terminie
1. Opinie właściwych komórek organizacyjnych Miasta i instytucji zewnętrznych dotyczące możliwości realizacji wniosku.
2. Zbiorcza opinia dla wnioskodawcy uwzględniająca także wskazanie dodatkowych, niezbędnych elementów wymagających analizy (jeśli wniosek ich nie uwzględnia),
a warunkujących możliwość realizacji przedsięwzięcia np. dokładna lokalizacja, zwymiarowanie projektu, konieczność uzyskania wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych.
Nie dotyczy
1. Uchwała Nr XXIV/557/19 z 11 września 2019 w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie ochrony i zabezpieczania murali, istniejących
i funkcjonujących w przestrzeni publicznej Krakowa, przed aktami wandalizmu.
2. Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa nr 811/2022 z 31.03.2022 w sprawie powołania zespołu zadaniowego pod nazwą Zespół ds. Murali, trybu i zakresu jego działania.
3. Zarządzenie Nr 2010/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 15 lipca 2022 r.
w sprawie wprowadzenia Procedury określającej zasady opiniowania wniosków dotyczących murali na obszarze Gminy Miejskiej Kraków.
Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa (www.bip.krakow.pl)
W przypadku, gdy wniosek jest niekompletny, Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK wzywa wnioskodawcę do jego uzupełnienia.
Otrzymanie pozytywnej opinii Zespołu nie zwalnia wnioskodawcy z pozyskania odpowiednich zgód i pozwoleń wymaganych przy realizacji wskazanego we wniosku przedsięwzięcia.
W przypadku zawarcia umowy dotyczącej realizacji projektu na budynku należącym do Gminy Miejskiej Kraków/Skarbu Państwa – Prezydenta Miasta Krakowa pomiędzy wnioskodawcą a zarządcą budynku, wnioskodawca może być zobowiązany do:
- zabezpieczenia muralu przed aktami wandalizmu (zastosowanie powłoki antygraffiti),
- zaakceptowania wskazanego przez właściciela czasu ekspozycji,
- przywrócenia ściany do pierwotnego stanu po okresie ekspozycji.