Rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach publicznych położonych na terenie miasta Krakowa, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych
I. Wskazanie administratora
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
II. Wskazanie inspektora ochrony danych
W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w szczególności zaś realizacji ustawowych zadań urzędu wynikających z przepisów Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem w zakresie zatwierdzania projektów organizacji ruchu.
W innych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści wystąpienia do organu administracji publicznej.
IV. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego), wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Ponadto dane osobowe mogą być zbierane od stron postępowania administracyjnego, mogą pochodzić z systemów informatycznych, do których organ ma dostęp zgodnie z przepisami prawa lub od osób trzecich i innych podmiotów.
Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwia wszczęcie i prowadzenie sprawy z Pani/Pana wniosku bądź uniemożliwi stronie zapewnienie czynnego udziału w postępowaniu administracyjnym zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego.
V. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania.
VI. Okresy przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych; przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
6. prawo do przenoszenia danych.
Realizacja powyższych uprawnień musi być zgodna z przepisami prawa na podstawie, których odbywa się przetwarzanie danych, w tym z zasadami wynikającymi z kodeksu postępowania administracyjnego czy archiwizacji.
VIII. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
IX. Profilowanie
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
X. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Urząd Miasta Krakowa
Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu, ul. Wielopole 1 31-072 Kraków.
email: ir.umk@um.krakow.pl
1. Wniosek o zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu (zaleca się złożenie wniosku na druku stanowiącym załącznik nr 1 do procedury, jednakże nie jest to obowiązkowe i ma na celu sprawniejsze rozpatrywanie sprawy).
2. Załączniki do wniosku:
1) dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu, który winien zawierać:
a) plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
b) plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali) zawierający:
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
- parametry geometrii drogi,
c) program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,
d) zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji – w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy,
e) opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze;
f) nazwisko i podpis projektanta.
2) opinia Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie (opinia Komendanta Miejskiego Policji nie jest wymagana w przypadku projektu stałej organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne).
3) opinia zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt (Zarząd Dróg Miasta Krakowa w przypadku dróg publicznych krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych, położonych na terenie miasta Krakowa, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych).
4) opinia zarządu drogi, Komendanta Policji oraz organu zarządzającego ruchem właściwego dla drogi krzyżującej się.
3. Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1) dołączenia do projektu organizacji ruchu:
a) profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
b) danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej,
2) złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
NUMER KONTA
Opłata skarbowa - 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów.
W zależności od potrzeb organ zarządzający ruchem może samodzielnie wystąpić o opinie innych jednostek, jak Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa .
Nie dotyczy.
1. Wnioskodawcą może być:
1) zarząd drogi,
2) organ zarządzający ruchem,
3) podmiot zarządzający drogą wewnętrzną,
4) inwestor lub jednostka o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784),
5) osoba/podmiot realizujący zamówienia ww. jednostek (określonych w punktach 1-4).
2. W przypadku, gdy stała organizacja ruchu będzie miała wpływ na funkcjonowanie komunikacji publicznej lub będzie dotyczyła drogi dla rowerów lub innych elementów wpływających na układ komunikacji rowerowej, celem przyspieszenia procedowania zaleca się wcześniejsze uzyskanie opinii Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
3. Celem poprawy czytelności projektu zaleca się, aby plan sytuacyjny, o którym mowa w pkt. 5.2.1 lit.b procedury (załączniki do wniosku) wykonany był na podkładzie pokazującym wyłącznie: ukształtowanie terenu, krawędzie jezdni, chodniki, pobocza, drogi rowerowe i torowiska tramwajowe, obrysy budynków oraz zieleń, latarnie i słupy trakcyjne (bez naniesionych sieci uzbrojenia podziemnego i innych zbędnych dla organizacji ruchu instalacji). Zaleca się, aby plan sytuacyjny był wykonany w skali 1:500.
4. Zaleca się dostarczenie projektu dodatkowo w wersji elektronicznej w formacie .dwg lub .dgn oraz .pdf. W przypadku sygnalizacji świetlnej zaleca się dostarczenie wersji elektronicznej projektu w formacie kompatybilnym z plikami programu Crossig, Sittraffic P2 lub Sittraffic Office.
5. W przypadku nowych układów drogowych zaleca się dołączenie pisma Zarządu Dróg Miasta Krakowa uzgadniającego projekt budowlany wraz z załącznikiem graficznym.
6. Wymagania określone powyżej w pkt. 2, 3, 4 i 5 nie są obowiązkowe i stanowią wyłącznie zalecenia w celu sprawniejszego rozpatrywania sprawy.
7. Projekt należy sporządzić w oparciu o obowiązujące przepisy, w tym szczególności:
1) Ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.).
2) Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2310 z późn. zm.),
3) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2019 r. poz. 2311 z późn. zm.),
8. Procedura dotyczy dróg publicznych położonych w mieście Krakowie, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.