Bonifikata od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków oraz Skarbu Państwa, jeżeli nieruchomość jest przeznaczona lub wykorzystywana na cele mieszkaniowe
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa.
Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Informujemy, że:
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.
Wydział Skarbu Miasta, Kasprowicza 29, 31-523 Kraków
grunty Gminy Miejskiej Kraków
Referat Opłat dot. Nieruchomości Gminy Miejskiej Kraków
Nowa Huta
Podgórze:
Śródmieście:
Krowodrza:
Referat Opłat dot. Nieruchomości Skarbu Państwa
ul. Mogilska 65 (MEDUZA)
Śródmieście,
Krowodrza
Podgórze
Nowa Huta
Zadaj pytanie w sprawie procedury: www.bip.krakow.pl/idz
1. Pisemny wniosek użytkownika wieczystego o udzielenie 50% bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków oraz Skarbu Państwa:
Wniosek należy złożyć w terminie do 1 marca roku, za który opłata jest wnoszona.
2. W przypadku, kiedy wniosek składa spółdzielnia mieszkaniowa, oprócz ww. dokumentów dotyczących osób ubiegających się o bonifikatę, którym przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu i korzystają z niej w formie ulgi w opłatach z tytułu udziału w kosztach eksploatacji budynków, wymagane są informacje dotyczące ogólnej powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych, w których znajdują się lokale mieszkalne zajmowane przez członków spółdzielni uprawnionych do korzystania z ulgi oraz powierzchnia tych lokali mieszkalnych (wzór wniosku stanowi załącznik do procedury).
1) Nie podlega opłacie skarbowej - zgodnie z art. 2 pkt 1 litera h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
2) Postępowanie nie podlega opłatom.
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.
Brak
Dokumenty, jakie mogą zostać uzyskane w postępowaniu
Nie dotyczy.
Art. 74 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. – o gospodarce nieruchomościami.