Udzielanie bonifikat od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków w prawo własności tych gruntów
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa.
Informujemy, że:
1. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
2. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
3. Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
5. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
6. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna” w oparciu, o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl
INFOLINIA DOTYCZĄCA PRZEKSZTAŁCENIA: (12) 616 9956.
Wydział Skarbu Miasta ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków
Referat Opłat dot. Nieruchomości Gminy Miejskiej Kraków
Nowa Huta
Podgórze:
Śródmieście:
Krowodrza:
Zadaj pytanie w sprawie procedury: www.bip.krakow.pl/idz
Film z tłumaczeniem opisu usługi na język migowy.
1) Osoby fizyczne:
a) pisemny wniosek o przyznanie bonifikaty, zawierający oświadczenie wnioskodawcy o:
- stałym zamieszkiwaniu na nieruchomości objętej wnioskiem oraz osobach tworzących wspólne gospodarstwo domowe wraz z wnioskodawcą,
- źródłach osiąganych dochodów,
- niewykorzystywaniu nieruchomości objętej wnioskiem do prowadzenia działalności gospodarczej,
zgodny z wzorem stanowiącym załącznik do niniejszej procedury, podpisany przez:
- właściciela,
- co najmniej jednego ze współwłaścicieli w sytuacji, gdy właścicielami gruntu są małżonkowie, a nieruchomość jest objęta wspólnością ustawową małżeńską,
- przedstawiciela ustawowego w sytuacji, gdy właścicielem jest osoba niepełnoletnia bądź całkowicie ubezwłasnowolniona;
b) dokumenty potwierdzające dochody uzyskane przez wszystkich członków gospodarstwa domowego w roku poprzedzającym rok, za który bonifikata ma być udzielona:
- zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o dochodach osób aktywnych zawodowo, osób bezrobotnych/pozostających bez zatrudnienia, osób pobierających emeryturę/rentę, pełnoletnich osób uczących się lub
- inne dokumenty potwierdzające wysokość uzyskanych dochodów ze źródeł niewymienionych powyżej;
c) kopia dokumentu potwierdzającego przedstawicielstwo ustawowe, jeżeli dokument ten nie znajduje się w aktach sprawy.
2) Spółdzielnia mieszkaniowa:
a) pisemny wniosek podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania spółdzielni;
b) oświadczenie złożone przez osoby upoważnione do reprezentowania spółdzielni zawierające listę lokali mieszkalnych objętych wnioskiem wraz z powierzchną użytkową każdego z tych lokali oraz powierzchnią użytkową przynależnego udziału w budynku mieszkalnym, którego dotyczy wniosek – dla każdego budynku objętego wnioskiem;
c) oświadczenia osób, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych: o ilości osób tworzących gospodarstwo domowe oraz zamieszkujących na nieruchomości objętej wnioskiem, źródłach osiąganych dochodów, stałym zamieszkiwaniu na nieruchomości objętej wnioskiem, niewykorzystywaniu lokalu objętego wnioskiem do prowadzenia działalności gospodarczej, wraz z zaświadczeniami z Urzędu Skarbowego.
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.
Nie dotyczy.
1) Terminy składania wniosków:
2) Wnioski dotyczące spółdzielczego prawa do lokalu należy składać za pośrednictwem właściwej spółdzielni mieszkaniowej.
3) Dochodem jest średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego uzyskany w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wniesiona. Dochodem w rozumieniu ww. uchwały są wszelkie przychody po odliczeniu:
a) kosztów ich uzyskania:
b) składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, chyba że zostały już zaliczone do kosztów uzyskania przychodu;
c) świadczeń, zapomóg, zasiłków i dodatków, które nie są uznawane za dochód przez przepisy o dodatkach mieszkaniowych, tj.:
4) Jeżeli właściciel zwróci się do Wydziału Skarbu Miasta z zamiarem wniesienia opłaty jednorazowej za przekształcenie w roku, w którym otrzymał bonifikatę dochodową, opłata jednorazowa obliczana jest bez uwzględniania bonifikaty dochodowej.
5) Wnioski o bonifikatę od opłat należnych za rok 2019, złożone na formularzach wniosków o bonifikatę od opłat rocznych za użytkowanie wieczyste (procedura GS-6), traktowane są jak niekompletne wnioski o bonifikatę w rozumieniu niniejszej
procedury. Wnioskodawcy zostaną wezwani do ich uzupełnienia.
6) Dopuszcza się możliwość wykorzystania do celów niniejszego postępowania dokumentów znajdujących się w aktach Wydziału Skarbu Miasta oraz informacji zawartych w bazach danych prowadzonych przez jednostki Urzędu Miasta Krakowa, w tym raportów oraz wydruków map z programu ISDP (Internetowy Serwer Danych Przestrzennych), jak również informacji o treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych, dostępnym w systemie internetowym www.ms.gov.pl.
7) Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (12) 61 69 956 bądź w punkcie informacyjnym w holu na paterze budynku Wydziału Skarbu Miasta UMK, ul. Kasprowicza 29.
8) Urząd Miasta Krakowa informuje, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez tut. Urząd w celu realizacji usługi opisanej w niniejszej procedurze.
Informujemy, że:
Macie Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz.U. z 2019 roku, poz. 553) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. Nr 14, poz. 67).
Macie Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest warunkiem realizacji usług świadczonych przez Urząd Miasta Krakowa. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości świadczenia przez nas usługi, o którą się Państwo staracie.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), tzn. dane będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, a w szczególnych przypadkach - na podstawie Państwa zgody albo w związku z wykonywaniem umowy, której jesteście Państwo stroną.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, którym jest Pani Renata Woyciechowska.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.