Udostępnianie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz wypisów i wyrysów do celów prawnych
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) uprzejmie informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu wydawania rozstrzygnięć w postępowaniach administracyjnych.
Uprzejmie informujemy, że:
1. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania i ograniczenia przetwarzania.
2. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
3. Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Odbiorcami danych osobowych mogą być strony postępowań administracyjnych, ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
6. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji składanych wniosków.
7. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowią przepisy prawa, w oparciu o które realizowane są ustawowe zadania Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.
Українська
Додатки до процедури:
Формуляр EGiB - заявка на видання виписки або вибору з операту облікової документації
Заявка на доступ до матеріалів PZGiK (P і P1-P6) - excel
Увага! Офіційна мова — польська. Надані переклади призначені лише для ознайомлення. Усі заявки до офісу необхідно подавати польською мовою.
Wydział Geodezji UMK, ul. Grunwaldzka 8, 31-526 Kraków
Referat Udostępniania Danych z Baz PZGiK
Kierownik Referatu: Katarzyna Kasprzak: pok. 6A, tel. (12) 616-9542
Zadaj pytanie w sprawie procedury : www.bip.krakow.pl/idz
Obsługa mieszkańców i inwestorów:
- parter pok. 9 i 10, tel. (12) 616-9501, 616-9511, 616-9660, 616-9559, 616-9555, 616-9546
Obsługa rzeczoznawców majątkowych, pośredników i zarządców nieruchomości:
- parter pok. 7 i 8, tel. (12) 616-9661, (12) 616-9594
Obsługa komorników:
- I piętro pok. 115A, tel. (12) 616-9696
a. Wypełniony wniosek lub wnioski na formularzach, których wzory stanowią załączniki do procedury (formularze: EGIB, P, P1, P2. P3, P4, P5, P6).
b. W przypadku, gdy wniosek dotyczy wydania wypisu lub wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków (z klauzulą do ksiąg wieczystych) należy wypełnić formularz EGiB.
Jeżeli wniosek składa osoba nie będąca właścicielem nieruchomości musi dołączyć oryginał pełnomocnictwa albo kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem (przez uprawnione ustawowo osoby) lub wskazać przepis prawa, który uzasadnia interes prawny.
c. W przypadku wniosku o udostępnienie pozostałych materiałów z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego należy każdorazowo wypełnić formularz P oraz dodatkowo, w zależności od zakresu zamawianych danych, jeden z poniższych formularzy, według schematu:
• Mapa ewidencyjna lub mapa zasadnicza
Należy wypełnić formularze P i P1
• Zbiory bazy danych ewidencji gruntów i budynków
Należy wypełnić formularze P i P2
• Zbiory danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu
Należy wypełnić formularze P i P3
• Zbiory danych z bazy obiektów topograficznych
Należy wypełnić formularze P i P4
• Rejestr cen nieruchomości
Należy wypełnić formularze P i P5
• Rejestry, kartoteki, wykazy, zestawienia tworzonych na podstawie bazy danych EGIB
Należy wypełnić formularze P i P6
Każdorazowo w formularzach należy uzupełnić dane wnioskodawcy, dane identyfikujące nieruchomość, której dotyczy wniosek, dane określające przedmiot wniosku, a także imię i nazwisko oraz podpis wnioskodawcy.
Jeżeli zamawiającym jest rzeczoznawca majątkowy należy przedstawić świadectwo nadania uprawnień zawodowych (do wglądu) lub do wniosku załączyć jego kserokopię; jeśli inny podmiot reprezentuje rzeczoznawcę (np. praktykant) należy dołączyć pełnomocnictwo.
Wniosek można złożyć: osobiście, pocztą tradycyjną na adres Wydziału oraz elektronicznie na adres e-mail: wnioski.geodezja@um.krakow.pl lub poprzez platformę e-PUAP (w formie załącznika do pisma ogólnego).
• Złożenie wniosku drogą elektroniczną na ww. skrzynkę e-mail Referatu Udostępniania Danych z Baz Powiatowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego w Wydziale Geodezji nie zwalnia Wnioskodawcy, z obowiązku dostarczenia formularza wniosku z Jego podpisem w oryginale tj.:
- podpisem elektronicznym
- bezpiecznym podpisem elektronicznym
- podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
• Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów zasobu lub przed wykonaniem czynności, o których mowa w art. 40 b ust. 1, ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne ale po złożeniu wniosku oraz otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty.
• Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia określa Dokument Obliczenia Opłaty, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
• Opłaty za czynności związane z udostępnieniem zasobu geodezyjnego i kartograficznego pobierane są zgodnie z załącznikiem do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne i podlegają corocznej waloryzacji.
• Opłaty za udostępnione materiały można dokonać wyłącznie po otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty:
- na rachunek bankowy nr: 73 1020 2892 2276 3032 0000 0000, każdorazowo podając tytuł wpłaty (oznaczenie kancelaryjne wniosku);
- lub w kasie UMK Wydziału Geodezji (istnieje możliwość uiszczenia opłat za pomocą karty płatnicze)j;
- lub w opłatomacie znajdującym się w budynku Wydziału (gotówką oraz karta płatniczą).
- w przypadku komorników sądowych na rachunek bankowy nr: 90 1020 2892 0000 5802 0590 0990 z tytułem przelewu: oznaczenie kancelaryjne Dokumentu Obliczenia Opłaty i Sygn. akt KM
• Opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
- wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na konto nr: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000, dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku;
- lub w kasie UMK Wydziału Geodezji;
- lub w opłatomacie znajdującym się w budynku Wydziału (gotówką oraz karta płatniczą).
• Wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego, upoważniającego do dokonania wpisu w księdze wieczystej, niezbędnego w postępowaniu sądowym i innych czynnościach prawnych lub innych wypisów z bazy EGIB.
• Wydanie poświadczonej mapy zasadniczej lub ewidencyjnej wraz z licencją określającą zakres uprawnień licencjobiorcy do wykorzystania udostępnianych materiałów zasobu.
• Wydanie zbiorów danych z poszczególnych baz danych wraz z licencją określającą zakres uprawnień licencjobiorcy do wykorzystania udostępnianych materiałów zasobu.
• Decyzja administracyjna w przypadku wystąpienia sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty określonej w Dokumencie Obliczenia Opłaty.
• W dniu przyjęcia wniosku przy osobistym złożeniu formularza,
• Niezwłocznie, z zachowaniem kolejności zgłoszeń oraz uwzględnieniem ilości przyjętych wniosków, w przypadku złożenia wniosku na Dzienniku Podawczym lub doręczenia przez pocztę,
• Inny, po uzgodnieniu z Zamawiającym (w przypadku bardzo obszernego i skomplikowanego zamówienia lub przesłany drogą elektroniczną).
Brak
W przypadku wydania decyzji - wniesienie odwołania na wydaną decyzję administracyjną do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Krakowie, ul. Basztowa 22, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa Wydział Geodezji, Kraków ul. Grunwaldzka 8 w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
• Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
• Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
• Przepisy o ochronie danych osobowych.
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
• Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
• Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
• Przyjmowanie, realizacja wniosków oraz odbiór materiałów odbywa się w siedzibie Wydziału Geodezji, ul. Grunwaldzka 8, pok. 7, 8, 9, 10.
• Przy określeniu właściwego zakresu mapy, można skorzystać z Portalu Mapowego MSIP OBSERWATORIUM pod adresem: https://msip.krakow.pl/
• W przypadku składania wniosków drogą elektroniczną, na pocztę elektroniczną Referatu Udostępniania Danych z Baz PZGiK w Wydziale Geodezji, e-mail: wnioski.geodezja@um.krakow.pl informacja o terminie i miejscu odbioru zamawianych materiałów oraz kopia Dokumentu Obliczenia Opłaty zostanie przesłana na określony we wniosku adres e-mail.
• W przypadku składania wniosków drogą elektroniczną wymagane jest bezwzględne przesłanie formularza wniosku z podpisem zamawiającego w oryginale, dotyczy to również dodatkowych załączników do wniosków.
• Odbiór zamawianych materiałów następuje tylko i wyłącznie po okazaniu przez Zamawiającego dowodu zapłaty lub przesłaniu potwierdzenia przelewu drogą elektroniczną.
• Udostępnianie poświadczonej kopii dokumentów geodezyjnych i kartograficznych z archiwum zasobu geodezyjnego i kartograficznego określa Procedura zewnętrzna GD – 3.