Wersja dokumentu z dnia 2014-05-22 12:53:17

Gdzie można zameldować nowonarodzone dziecko i odebrać jego PESEL?

 

W przypadku, gdy dziecko urodziło się na terenie Polski i matka dziecka posiada aktualne zameldowanie na pobyt stały to po zgłoszeniu urodzenia dziecka w Urzędzie Stanu Cywilnego wspomniany Urząd przesyła do Referatu Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych Wydziału Spraw Administracyjnych skrócony odpis aktu urodzenia dziecka na podstawie którego jest ono meldowane pod adresem zameldowania matki dziecka automatycznie przez Urząd. Następnie po mniej więcej 3 tygodniach od momentu zameldowania dziecka nr PESEL jest nadawany z Urzędu i można go odebrać w Referacie Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych (zgodnym z miejscem zameldowania) po okazaniu skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka.

 

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
TOMASZ POPIOŁEK - DYREKTOR WYDZIAŁU
Osoba publikująca:
JOLANTA ŁABĘDŹ
Data wytworzenia:
2010-08-11
Data publikacji:
2010-08-11
Data aktualizacji:
2019-05-21
 

Dziennik zmian dokumentu:


2019-05-21 12:03:31
JOLANTA ŁABĘDŹ
 Edycja
2018-03-22 13:09:28
JOLANTA ŁABĘDŹ
 Edycja
2018-03-22 13:08:06
JOLANTA ŁABĘDŹ
 Edycja
2018-03-22 13:07:58
JOLANTA ŁABĘDŹ
 Edycja
2017-05-18 09:30:13
JOLANTA ŁABĘDŹ
 Edycja
2016-05-25 14:53:26
JOLANTA ŁABĘDŹ
 Edycja
2015-03-12 09:51:53
JOLANTA ŁABĘDŹ
 Edycja
2014-05-22 12:53:17
JOLANTA ŁABĘDŹ
 Edycja
2010-08-11 14:44:23
BEATA PYCH-WALA - REDAKCJA BIP
 Publikacja