Małopolska Organizacja Turystyczna
„Mając na uwadze szerszą, bardziej konkurencyjną i odpowiadającą oczekiwaniom rynku ofertę turystyczną województwa małopolskiego ze stolicą w Krakowie; w celu osiągnięcia optymalnych efektów gospodarczych i społecznych; poprzez spójne i skoordynowane działania jednostek samorządu terytorialnego, gospodarczego i innych zainteresowanych podmiotów, postanawia się powołać Małopolską Organizację Turystyczną” (Preambuła Statutu Małopolskiej Organizacji Turystycznej).
Celem stowarzyszenia o nazwie Małopolska Organizacja Turystyczna jest kreowanie i promowanie atrakcyjnego wizerunku Krakowa i Małopolski na krajowych i zagranicznych rynkach turystycznych, wspieranie rozwoju turystyki zgodnie ze strategią rozwoju turystyki Krakowa i województwa małopolskiego, integracja środowisk turystycznych, prowadzenie informacji turystycznej, inicjowanie, opiniowanie oraz wspomaganie planów rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej, doskonalenie kadr turystycznych oraz stwarzanie warunków do powstania i promowania produktów turystycznych w województwie małopolskim.
Uchwałą Nr CXVIII/1099/2002 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 lipca 2002 roku Kraków przystąpił do stowarzyszenia Małopolska Organizacja Turystyczna.
Przedstawicielem Krakowa w Małopolskiej Organizacji Turystycznej jest Katarzyna Gądek, Zastępca Dyrektora Wydziału Promocji i Turystyki.
Składka członkowska Gminy Miejskiej Kraków na 2017 rok wynosi 150.000,00 złotych.
Siedziba Małopolskiej Organizacji Turystycznej: Rynek Kleparski 4,lokal 13, IV piętro, 31-150 Kraków, tel.: 12 421 16 04, fax: 12 421 15 36, e-mail: biuro@mot.krakow.pl; www.mot.krakow.pl.
Prezesem Zarządu MOT jest Leszek Zegzda.