JAK PRACUJEMY
Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach
od 7.00 do 17.00.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W SAMORZĄDOWYM PRZEDSZKOLU NR 165
W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
7.00– 8.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
Zabawy indywidualne i małych grupkach ( korzystanie z układanek i gier stolikowych )
Zabawy wg zainteresowań dzieci z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych
Utrwalenie poznanych w przedszkolu wierszy i piosenek
Zabawy zorganizowane w kole i przy muzyce
Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę
Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne
8.30 – 9.15 ŚNIADANIE
Przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych
Czynności samoobsługowe
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywani posiłków
Kulturalne zachowanie się przy stole
Spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe
9.15 – 10.15 ZAJĘCIA EDUKACYJNE
9.15 – 9. 45 Planowane, zintegrowane zajęcia wychowawczo dydaktyczne prowadzone w oparciu o podstawę programową i przyjęte programy wychowania przedszkolnego( dzieci dzieci młodsze )
9.15 – 10.15 Planowane, zintegrowane zajęcia wychowawczo dydaktyczne prowadzone w oparciu o podstawę programową i przyjęte programy wychowania przedszkolnego ( dzieci starsze )
9.45 – 11.00 ZABAWY NA POWIETRZU
9.45 – 10.45 Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym ( zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń ogrodowych ( dzieci młodsze )
10.15 – 11.00 zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym ( zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń ogrodowych ( dzieci starsze )
Obserwacje przyrodnicze i prace gospodarcze w ogrodzie przedszkolnym (bezpieczne korzystanie z narzędzi i przyborów )
Spacery i wycieczki poza teren przedszkola ( zachowanie bezpieczeństwa )
Ustalenie zasad i norm panujących w grupie przedszkolnej
W zależności od pogody – zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dzieci oraz zabawy wspierające integrację grupy ).
11.00 – 12.00 DRUGIE ŚNIADANIE
Czynności organizacyjno-porządkowe - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy
Wdrażanie do samodzielności
Spożywanie drugiego śniadania ( zachęcanie do spożywania, komponowanie własnych kanapek ).
12.00– 13.30 LEŻAKOWANIE, RELAKSACJA
12.00 – 13.30 Leżakowanie ( słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapia – dzieci 3 letnie)
12.00 – 12.30 Relaksacja, bajkoterapia, ( dzieci 4- letnie i starsze )
Zabawy wg inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych lub w pogodne dni zabawy w ogrodzie przedszkolnym ( dzieci 4- letnie i starsze )
Ćwiczenia utrwalające poznane wiadomości oraz umiejętności dzieci
Zajęcia specjalistyczne w ramach udzielania pomocy psychologiczno pedagogicznej
Praca indywidualna lub w małych zespołach dzieci o charakterze stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym ( dzieci 4- letnie i starsze ).
Zajęcia dodatkowe ( dzieci starsze )
13.30- 14.30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU I OBIAD
Czynności organizacyjno porządkowe oraz samoobsługowe dzieci w łazience
Obiad – praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami
Zwracanie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych pokarmów
14.30 – 17.00 REALIZACJA ZAJĘĆ Z ZAKRESU POMOCY PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ I NNNE.
Zabawy w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci
Praca z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym stymulująco – kompensacyjnum i wychowawczym
Zajęcia specjalistyczne
Zajęcia dodatkowe ( dzieci młodsze )
Prace porządkowe oraz rozchodzenie się dzieci do domu.
ZAJĘCIA DODATKOWE:
Finansowane z budżetu gminy:
- religia
- gimnastyka korekcyjna
- taniec towarzyski
- rytmika
- szachy