1. Wymagania formalne
- posiadanie obywatelstwa polskiego
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych
- korzystanie z pełni praw publicznych
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- posiadanie nieposzlakowanej opinii
- wykształcenie: wyższe prawnicze
- posiadanie minimum 5 letniego doświadczenia w wykonywaniu zawodu radcy prawnego/ adwokata, w tym w zakresie obsługi prawnej jednostek samorządu terytorialnego i/lub gminnych jednostek organizacyjnych minimum 3 lata, w okresie nie dłuższym niż 1 rok przed zgłoszeniem kandydatury
- uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego, potwierdzone wpisem na listę radców prawnych
2. Wymagania dodatkowe
- biegła znajomość przepisów i aktualnego orzecznictwa w szczególności z zakresu cmentarnictwa, prawa administracyjnego, cywilnego, prawa pracy, ustawy o finansach publicznych, o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, oraz uregulowań dotyczących zamówień publicznych,
- znajomość struktury oraz statutu ZCK w Krakowie,
- umiejętność praktycznej interpretacji przepisów prawa,
- umiejętność biegłej obsługi programów pakietu MS Office, znajomość prawniczych programów komputerowych;
- predyspozycje osobowościowe: wysoka kultura osobista, duża komunikatywność, samodzielność w wykonywaniu powierzonych czynności, bardzo dobra organizacja pracy, terminowość, sumienność, rzetelność, gotowość do podnoszenia kwalifikacji, odporność na stres.
3. Zakres obowiązków
Świadczenie obsługi prawnej na rzecz jednostki w zakresie przewidzianym ustawą
z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych. Obowiązki pracownika obejmować będą
w szczególności:
- analiza prawna zagadnień związanych z ustalaniem prawa do grobu,
- opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów pism,
- nadzór nad prawidłowością działań formalno – prawnych dotyczących chowania zmarłych,
- uczestnictwo w prowadzonych przez ZCK rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza umów długoterminowych lub nietypowych, dotyczących przedmiotu o znacznej wartości,
- przygotowywanie aktów prawnych dotyczących korzystania z cmentarzy komunalnych i urządzeń cmentarnych,
- sprawowanie zastępstwa procesowego w sprawach przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym, Sądem Najwyższym, oraz przed organami administracji w oparciu o odrębne pełnomocnictwo,
- udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa pracownikom jednostki,
- opiniowanie umów.
4. Warunki pracy i płacy:
- wymiar czasu pracy – pełny etat,
- wynagrodzenie: płaca zasadnicza ( w zależności od stażu) w przedziale (4250,00 – 5500,00 zł brutto) + dodatek funkcyjny + dodatek za staż pracy + miesięczna premia uznaniowa + 13 pensja + nagrody
- osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostce samorządowej w trakcie zawartej umowy o pracę na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy, odbywają służbę przygotowawczą, która kończy się egzaminem. Pozytywny wynik egzaminu jest warunkiem dalszego zatrudnienia.
- godziny pracy 7:30 – 15:30
- praca wykonywana w pomieszczeniach biurowych – na terenie jednostki pracownik porusza się drogami komunikacyjnymi wewnątrz budynku: korytarze, klatki schodowe, schody, przejścia oraz poza siedzibą pracodawcy – udział w rozprawach i posiedzeniach sądowych.
5. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys – curriculum vitae z uwzględnieniem przebiegu doświadczenia zawodowego,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, (pobierz tutaj)
- kserokopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie,
- kserokopia wpisu na listę radców prawnych,
- kserokopia świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy/ doświadczenie zawodowe, a w przypadku pozostawania w zatrudnieniu zaświadczenie lub inny dokument wskazujący okres zatrudnienia oraz rodzaj zajmowanego stanowiska,
- oświadczenie kandydata:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
- o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - osobie, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego.
- oświadczenie kandydata wraz z klauzulą informacyjną administratora, dotyczące przetwarzania danych osobowych do celów naboru na stanowisko Radcy Prawnego, o treści jak w załączniku. Pobierz tutaj : oświadczenia dla kandydata
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów.
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko – Radca Prawny” na Dzienniku Podawczym ZCK przy ul. Rakowickiej 26 lub wysłać za pośrednictwem poczty na adres:
Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie
ul. Rakowicka 26, 31 – 510 Kraków
- Termin składania ofert upływa w dniu 17 grudnia 2020 r. o godz. 15:00
Dokumenty aplikacyjne złożone lub nadesłane po upływie terminu nie będą rozpatrywane.
7. Ilość etatów
1