1. Wymagania niezbędne (formalne):
- spełnienie wymagań określonych dla stanowisk urzędniczych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j.: Dz.U. z 2024 r. poz. 1135),
- wykształcenie wyższe prawnicze oraz uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego potwierdzone wpisem na listę radców prawnych,
- co najmniej trzyletnie doświadczenie w nadzorowaniu/kierowaniu pracą referatu/zespołu/innej komórki merytorycznej.
Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- znajomość przepisów:
- ustawy kodeks postępowania cywilnego,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy prawo zamówień publicznych,
- ustawy kodeks cywilny,
- znajomość Regulaminu Organizacyjnego oraz Statutu Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie,
- znajomość zagadnień związanych z zakresem działania Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie,
- umiejętność posługiwania się urządzeniami biurowymi,
- znajomość obsługi programów pakietu MS Office,
- umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, sumienność, odpowiedzialność.
W trakcie postępowania rekrutacyjnego z kandydatem przeprowadza się rozmowę kwalifikacyjną. Kandydat może zostać poddany innym dodatkowym technikom naboru (np. test, praktyczne sprawdzenie określonych umiejętności).
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy podległej komórki organizacyjnej.
- Świadczenie pomocy prawnej zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o radcach prawnych dla Dyrektora jednostki i jego Zastępców, Głównego Księgowego oraz komórek organizacyjnych ZBK.
- Obsługa prawna czynności związanych z działalnością ZBK.
- Udzielanie porad prawnych i sporządzenie opinii z zakresu obowiązywania prawa.
- Uczestnictwo w rokowaniach prowadzonych przez ZBK.
- Występowanie w imieniu Gminy Miejskiej Kraków w postępowaniach przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, sądami administracyjnymi i organami egzekucyjnymi w sprawach z zakresu działania ZBK oraz reprezentowanie Skarbu Państwa w sprawach z zakresu administracji rządowej dotyczących gospodarowania nieruchomościami w zakresie udzielonych pełnomocnictw, w tym w szczególności udział w rozprawach i posiedzeniach wyznaczanych przez sądy w przydzielonych do prowadzenia sprawach.
- Opiniowanie zarządzeń, regulaminów i innych dokumentów pod względem prawnym.
- Nadzór nad organizowaniem obsługi prawnej i koordynacja działań realizowanych przez kancelarie prawne wykonujące na zlecenie ZBK, działającego w imieniu Gminy Miejskiej Kraków, czynności z zakresu zastępstwa procesowego.
- Formalny nadzór nad działaniami kancelarii prawnych, w sposób zgodny z zasadami określonymi w odrębnych przepisach.
- Nadzór nad egzekucjami wierzytelności pieniężnych i niepieniężnych realizowanymi przez komorników sądowych w zakresie spraw prowadzonych przez Zespół Radców Prawnych.
- Organizowanie i nadzór nad sposobem świadczenia pomocy prawnej przez radców prawnych zatrudnionych w komórce organizacyjnej.
- Nadzór nad prawidłowym wprowadzaniem danych do „Systemu Obsługi Zaległości” w zakresie spraw prowadzonych przez kancelarie zewnętrzne.
- Nadzór nad prawidłową gospodarką drukami ścisłego zarachowania.
- Planowanie i realizowanie budżetu w części określającej zadania komórki organizacyjnej, w tym przygotowywanie dokumentów związanych z realizacją zadań w trybie ustawy o zamówieniach publicznych, opracowywanie i czuwanie nad realizacją harmonogramu wydatków i dochodów, ewidencją umów, rachunków, faktur.
- Nadzór nad przygotowywaniem odpowiedzi na interpelacje, interwencje, skargi i wnioski dotyczące komórki organizacyjnej.
- Informowanie komórek organizacyjnych ZBK o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności ZBK.
- Współpraca merytoryczna z komórkami organizacyjnymi ZBK, w tym w zakresie opracowywania wzorów umów zawieranych przez ZBK w imieniu Gminy Miejskiej Kraków.
- Współpraca z innymi urzędami i organami ścigania.
- Opracowywanie okresowych analiz oraz obowiązującej sprawozdawczości wykonaniu zadań.
- Użytkowanie i obsługa systemu wspomagającego zarządzanie.
- Prowadzenie i zakładanie spraw zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Wykonywanie poleceń bezpośredniego przełożonego w sprawach nieuregulowanych niniejszym zakresem, a związanych z powierzonymi obowiązkami.
4. Warunki pracy i płacy:
- wymiar czasu pracy: pełny etat, zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych – czas świadczenia pracy w siedzibie pracodawcy – 18 godzin tygodniowo,
- płaca zasadnicza brutto powyżej 7000 zł. + dodatek funkcyjny + premia uznaniowa miesięczna zgodnie z regulaminem wynagradzania + dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy,
- dofinansowanie do kart MultiSport, świadczenia w ramach ZFŚS,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) zgodnie z ustawą o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej,
- zatrudnienie na okres co najmniej 6 miesięcy z możliwością zawarcia w przyszłości umowy na czas nieokreślony (obowiązek odbycia służby przygotowawczej dla osób, o których mowa w art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych).
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.
6. Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania tutaj lub w pokoju 135 I piętro).
- Dokumenty poświadczające wykształcenie (kserokopia).
- Dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe (kserokopia).
- Dokument potwierdzający wpis na listę radców prawnych (kserokopia).
- Informacja z krajowego rejestru karnego o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (osoba, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia).
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne będące odpowiedzią na ogłoszony nabór należy złożyć w zaklejonej kopercie w siedzibie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie lub przesłać pocztą na adres: Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie, ul. B. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków lub przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: praca@zbk.krakow.pl w terminie do dnia 27 stycznia 2025 r. z dopiskiem na kopercie lub w tytule e-maila NR-4/25.
Decyduje data wpływu do Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie.
Oferty niekompletne lub złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
O terminie przeprowadzenia testów i rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-maila lub telefonicznie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie (www.bip.krakow.pl/ZBK) oraz na tablicy informacyjnej ZBK.
8. Ilość etatów: 1 etat