1. Wymagania formalne:
- minimum 5 letni staż pracy,
- wykształcenie wyższe w rozumieniu ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, o odpowiednim kierunku umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku: psychologia, gerontologia społeczna z elementami arteterapii, terapia zajęciowa, pedagogika specjalna, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i terapia pedagogiczna, edukacja artystyczna, pedagogika opiekuńczo- wychowawcza z terapią zajęciową, pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią, pedagogika społeczna oraz kierunki podobne,
- spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust. 1, ust. 3 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1282).
2. Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów zawartych w poniższych aktach prawnych:
-
Ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.) oraz w przepisach wykonawczych, w szczególności w zakresie nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy oraz w zakresie urlopów pracowniczych i czasu pracy,
-
Ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm.),
-
Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960 z późn. zm.),
-
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, z późn. zm.),
-
Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 734 z późn. zm.),
- umiejętność pracy z zespołem, dodatkowym atutem będzie doświadczenie w kierowaniu zespołem,
- stan zdrowia umożliwiający wykonywanie pracy na danym stanowisku,
- umiejętność koordynowania, realizacji zadań,
- umiejętność szybkiego podejmowania decyzji,
- zdolności organizacyjne i interpersonalne,
- komunikatywność,
- kreatywność,
- odpowiedzialność,
- rzetelne przestrzeganie zasad etyki zawodowej, uczciwość, sumienność, wyrozumiałość i życzliwość w stosunku do mieszkańców, osób odwiedzających Dom oraz personelu,
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
- znajomość obsługi internetu oraz programów komputerowych m.in.: WORD, EXCEL,
- odporność na stres,
- dodatkowym atutem będzie znajomość języka migowego oraz ukraińskiego lub rosyjskiego.
3. Zakres obowiązków:
- kierowanie i bieżący nadzór nad realizacją przez pracowników Działu, zadań, o których mowa w Statucie i Regulaminie Organizacyjnym DPS, w tym również w zakresie prowadzenia mieszkania chronionego,
- podejmowanie działań zgodnie z zasadami celowości, legalności, gospodarności i prawidłowości pod względem merytorycznym oraz zapewnienie organizacji i efektywności pracy podległej komórki na poziomie umożliwiającym realizację zadań zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie wymogami prawnymi,
- opracowywanie materiałów planistycznych, analitycznych i sprawozdawczości z zakresu działania komórki organizacyjnej,
- inicjowanie szkoleń podległych pracowników oraz przeprowadzanie szkoleń stanowiskowych,
- sporządzanie i aktualizowanie zakresów czynności podległych pracowników,
- opracowywanie informacji przeznaczonych dla innych komórek organizacyjnych, mieszkańców DPS i podmiotów zewnętrznych oraz do ich publikacji na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji Publicznej, w zakresie zadań komórki organizacyjnej,
- organizowanie i koordynowanie pracy wolontariuszy, stażystów, praktykantów oraz osób odbywających służbę zastępczą w ramach kierowanej komórki organizacyjnej,
- opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych DPS, pełnomocnictw oraz procedur wewnętrznych w zakresie wynikającym z działalności Działu.
4. Warunki pracy i płacy:
- umowa o pracę na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony,
- wynagrodzenie zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1960),
- miejsce wykonywania pracy: Dom Pomocy Społecznej im. św. Brata Alberta w Krakowie ul. Nowaczyńskiego 1,
- Wymiar czasu pracy: 1 etat.
5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
6. Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (dostępny również w siedzibie DPS),
- CV,
- list motywacyjny,
- kserokopie dyplomów i świadectw potwierdzających wykształcenie kandydata,
- kserokopie dokumentów potwierdzających szczególne uprawnienia zawodowe kandydata,
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych kandydata do pracy (dostępna również w siedzibie DPS),
- Informacja Administratora o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do pracy (dostępna również w siedzibie DPS).
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia pierwszeństwa w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługujących osobie niepełnosprawnej, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać w sekretariacie Domu Pomocy Społecznej im. św. Brata Alberta w Krakowie, ul. Nowaczyńskiego 1 (osobiście lub listownie), za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres dps@dpsnowaczynskiego.pl (w przypadku posiadania uprawnień do podpisu elektronicznego) lub za pośrednictwem portalu ePUAP (w przypadku posiadania Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego) w terminie do dnia 20.05.2022 r.
Koperta musi zawierać adnotację: ”Nabór na wolne stanowisko pracy: „KIEROWNIK DZIAŁU TERAPEUTYCZNEGO”.
O terminie decyduje data wpływu do Sekretariatu DPS. Aplikacje, które wpłyną po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane.
O spełnieniu wymogów formalnych i zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego kandydaci będą informowani telefonicznie lub drogą elektroniczną na podany adres e-mail.
Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostali wymienieni w protokole naboru, mogą być odbierane osobiście przez zainteresowanych w Sekretariacie DPS im. św. Brata Alberta w Krakowie ul. Nowaczyńskiego 1, w jednego ciągu miesiąca od dnia ogłoszenia informacji o wynikach naboru. Po upływie miesiąca nieodebrane dokumenty aplikacyjne zostaną protokolarnie zniszczone.
Informacja o wyniku naboru, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1282), zostanie umieszczona w Biuletynu Informacji Publicznej Domu Pomocy Społecznej im. św. Brata Alberta w Krakowie ul. Nowaczyńskiego 1 oraz na tablicy informacyjnej DPS.
8. Ilość etatów:
1 etat