Uwaga: Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- Znajomość ustawy o gospodarce nieruchomościami wraz z przepisami wykonawczymi.
- Znajomość kodeksu cywilnego ze szczególnym uwzględnieniem części ogólnej, prawa rzeczowego i zobowiązań.
- Znajomość ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów.
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego.
- Znajomość ustaw dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego.
- Umiejętność praktycznej interpretacji przepisów prawnych w ww. zakresie.
- Umiejętność prowadzenia rozmów ze stronami w sprawach z zakresu działania danego stanowiska.
- Ukończone studia podyplomowe z zakresu wyceny nieruchomości lub posiadanie uprawnienia do wykonywania zawodu rzeczoznawcy majątkowego.
- Orzeczenie o niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające możliwości wykonywania czynności na danym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzających stopień spełniania powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
- Prowadzenie i zakładanie spraw zgodnie z instrukcją kancelaryjną oraz obowiązującymi procedurami.
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi na pisma, oraz udzielanie informacji stronom.
- Prowadzenie postępowań dotyczących:
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na rzecz osób fizycznych i prawnych na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, w tym przygotowywania treści decyzji administracyjnych,
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego, na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 386), w tym w szczególności wydawania zaświadczeń i przygotowywania projektów decyzji i postanowień,
- opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, w tym w szczególności naliczanie, aktualizacja i ustalanie stawek procentowych opłat rocznych,
- zbycia prawa własności nieruchomości na rzecz jej użytkownika wieczystego na podstawie art. 198g ustawy o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344 z późn. zm.),
- opłat z tytułu trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomościach stanowiących własność Skarbu Państwa, w tym w szczególności naliczanie, aktualizacja, ustalanie i zmiana stawek procentowych opłat rocznych oraz udzielanie bonifikat,
- waloryzacji opłat rocznych z tytułu użytkowania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
- Reprezentowanie Skarbu Państwa w trakcie rozpraw przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym w sprawach dotyczących aktualizacji opłat rocznych.
- Przygotowywanie stanowisk w sprawach windykacji należności cywilnoprawnych i przekazywanie dokumentacji do Wydziału Egzekucji Administracyjnej i Windykacji.
- Przygotowania wniosków o dokonanie wpisów w księgach wieczystych w sprawach dotyczących zakresu działania Referatu.
- Wprowadzanie danych z operatów szacunkowych do bazy wycen nieruchomości.
- Współpraca z Zespołem Radców Prawnych i Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w postępowaniach sądowych w sprawach prowadzonych przez Referat.
- Udział w oględzinach związanych w zakresie spraw prowadzonych w Referacie.
- Przygotowywanie wniosków o odpisy ksiąg wieczystych, dokumentów z ksiąg wieczystych oraz Krajowego Rejestru Sądowego w ramach prowadzonych postępowań.
- Prowadzenie monitoringu wartości nieruchomości gruntowych Skarbu Państwa pod kątem kwalifikacji do aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego.
- Opracowywanie sprawozdań z realizowanych zadań.
- Użytkowanie aplikacji informatycznych Systemu Informatycznego UMK dla potrzeb wykonywanych zadań.
- Archiwizowanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Bieżące zapoznawanie się z treścią aktów prawnych niezbędnych do wykonywania obowiązków służbowych.
- Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Wydziału zleconych przez Dyrektora, jego zastępców i kierownika referatu.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:
- Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
- Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo, /w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami/.
- Stanowisko: Referent, Podinspektor.
- Miejsce pracy: Wydział Skarbu Miasta – Urząd Miasta Krakowa.
- Siedziba Wydziału: Kraków, ul. Jana Kasprowicza 29.
- Siedziba Referatu: Kraków, ul. Grunwaldzka 8.
- Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków – Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
- Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 5.000,- do 6.000,- złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy; wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka” /zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej/.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
- Dyspozycyjność: nie.
- Praca przy komputerze: tak.
- Praca w soboty: nie.
- Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.
- Praca w terenie: tak (możliwe przeprowadzanie/udział w wizjach terenowych w sprawach dotyczących prowadzonych postępowań)
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 24 czerwca 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 1 lipca 2024 roku o godz. 8.00 Sala Portretowa przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie. O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowane/informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.