PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W REFERACIE KSIĘGOWOŚCI WYDATKÓW W WYDZIALE FINANSOWYM W URZĘDZIE MIASTA KRAKOWA PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4,
31-004 KRAKÓW
(NR REF. 4-FK-2023) – 1 ETAT
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy
1. Wymagania niezbędne (formalne):
1. obywatelstwo polskie,
2. wykształcenie: wyższe (preferowany kierunek: finanse, rachunkowość),
3. doświadczenie: minimum 6-m-cy pracy w służbach finansowo-księgowych,
4. spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
*„staż pracy” rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru)
*„doświadczenie zawodowe” rozumiane jako okres nabywania umiejętności w oparciu o umowę o pracę, umowę cywilno – prawną, staż, praktykę, wolontariat, prowadzoną działalność gospodarczą itp.
*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny) :
1. Znajomość przepisów w zakresie ustawy o rachunkowości oraz zasad dotyczących prowadzenia ewidencji księgowej, klasyfikacji budżetowej wynikających z:
1) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 120 z późn.zm.),
2) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 342 z późn.zm.),
3) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 513 z późn.zm.).
2. Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych oraz o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych:
1) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1270 z późn.zm.),
2) ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 289 z późn.zm.).
3. Znajomość przepisów z zakresu ustawy o podatku VAT:
1) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1570 z późn. zm.),
2) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej
w przypadku niektórych podatników (Dz. U. z 2021 r., poz. 999).
4. Praktyczne umiejętności i znajomość:
1) zasad sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych oraz w zakresie operacji finansowych:
a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej ( Dz. U. z 2023 r., poz. 193),
b) rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 652),
2) księgowania operacji gospodarczych, sporządzania dokumentów księgowych,
3) zasad rozliczania i odliczania podatku VAT naliczonego, w tym z zastosowaniem prewspółczynnika i wskaźnika struktury sprzedaży.
5.Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów dot. księgowania operacji gospodarczych w jednostkach budżetowych.
6.Umiejętność sporządzania i interpretacji sprawozdań budżetowych, finansowych i sprawozdań w zakresie operacji finansowych.
7. Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów z zakresu podatku VAT.
8. Dyplom stwierdzający ukończenie studiów w zakresie preferowanych specjalności i kierunku
9. Orzeczenie o posiadanym stopniu niepełnosprawności lub dokument potwierdzający przyznanie renty.
3.Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
1. Prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie wydatków bieżących.
2. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej wydatków budżetowych w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej, kategorii zadań.
3. Przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów w formie i terminach przewidzianych w ustawie o rachunkowości.
4. Prawidłowe ujmowanie w ewidencji księgowej dowodów księgowych zadekretowanych zgodnie z obowiązujących Zakładowym Planem Kont.
5. Dokonywanie uzgodnień kont księgowych zgodnie z ustaloną analityką.
6. Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
7. Przygotowywanie informacji i zestawień zgodnie z wewnętrznymi procedurami.
8. Weryfikowanie faktur zakupu towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT.
9. Weryfikowanie dokumentów związanych z transakcjami, z tytułu których podatkiem podatku VAT jest nabywca towarów i usług.
10. Prowadzenie rejestrów zakupów i sprzedaży dla celów podatku VAT.
11. Sporządzanie pliku JPK_V7M (część deklaracyjna i informacyjna).
12. Ustalanie w prawidłowej wysokości kwoty zobowiązania podatkowego lub nadwyżki podatku naliczonego nad należnym.
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
4.Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom/kandydatkom:
1. pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników/pracowniczek podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik/pracowniczka zobowiązany/a jest od odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
2. wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami),
3. stanowisko : Referent/Podinspektor/Inspektor
4. miejsce pracy: Wydział Finansowy
5. siedziba Wydziału: Kraków, Plac Wszystkich Świętych 3-4
6. przewidywany termin zatrudnienia: październik 2023 r.
7. informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
8. wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4.500 do 5.000 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony,
9. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
5.Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
1. dyspozycyjność (tak/nie): nie
2. praca przy komputerze (tak/nie): tak
3. praca w terenie (tak/nie): nie
4. praca w soboty (tak/nie): nie
5. uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B (tak/nie): nie
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej w terminie do 25 września 2023 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 29 września 2023 r. o godz. 8.00 w Sali Dietla UMK, Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci/kandydatki będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.