Oferujemy:
a) Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
b) Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
c) Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
d) Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
e) Dostęp do najnowszych technologii.
f) Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
g) Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji.
h) Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
i) Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
j) Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
a) Obywatelstwo polskie.
b) Wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne
albo
wykształcenie wyższe i co najmniej 3-miesięczny staż pracy w jednostkach administracji publicznej w obszarze ewidencji ludności lub rejestracji stanu cywilnego lub dowodów osobistych lub dokumentów paszportowych.
c) Spełnienie pozostałych wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, określonych dla stanowisk urzędniczych: art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
*„staż pracy” rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru)
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
a) Znajomość przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.
b) Znajomość podstawowych przepisów ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Tytuł I Małżeństwo; Dział I Zawarcie małżeństwa, Dział II Prawa i obowiązki małżonków, Dział IV ustanie małżeństwa, Tytuł II Pokrewieństwo; Dział I Rodzice i dzieci).
c) Znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
d) Znajomość przepisów ustawy o opłacie skarbowej (w zakresie opłat za czynności dokonywane w USC, np. za odpisy aktów stanu cywilnego, decyzje).
e) Znajomość struktury organizacyjnej Urzędu Stanu Cywilnego w Krakowie.
f) Znajomość kart usług/procedur Urzędu Stanu Cywilnego w Krakowie.
g) Umiejętność prowadzenia rozmów z klientem.
h) Dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego lub ukraińskiego na poziomie co najmniej podstawowym.
i) Dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji zawodowych w zakresie obsługi klienta w jednostkach administracji (dyplom/świadectwo).
j) Orzeczenie stopnia niepełnosprawności (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
a) Sporządzanie projektów protokołów zgłoszeń (urodzeń, zgonów).
b) Sporządzanie projektów protokołów przyjęcia oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.
c) Sporządzanie projektów wzmianek dodatkowych.
d) Sporządzanie projektów aktów stanu cywilnego w oparciu o dokumenty zagraniczne.
e) Sporządzanie projektów protokołów oświadczeń wpływających na treść aktów stanu cywilnego.
f) Systematycznie kompletowanie aktów zbiorowych do aktów urodzeń, małżeństw i zgonów.
g) Wysyłanie zleceń do innych organów w związku z rejestracją zdarzeń stanu cywilnego będących w zakresie działania komórki organizacyjnej;
h) Realizacja zleceń przeniesienia aktów stanu cywilnego, wzmianek i przypisków do rejestru stanu cywilnego;
i) Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej w zakresie zarejestrowanych urodzeń, małżeństw, zgonów.
j) Dbanie o prawidłowe przechowywanie ksiąg stanu cywilnego i dokumentów zbiorowych do aktów urodzeń, małżeństw, zgonów.
k) Prowadzenie korespondencji krajowej.
l) Użytkowanie systemu Źródło w ramach posiadanych uprawnień.
m) Przenoszenie aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach stanu cywilnego prowadzonych na podstawie przepisów dotychczasowych do rejestru stanu cywilnego.
n) Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego z rejestru stanu cywilnego.
o) Wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy (tzw. tłumaczenia pomocnicze) na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 2016/1191.
p) Wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby.
q) Wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego.
r) Wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego o stanie cywilnym.
s) Wydawanie zaświadczeń o przyjętych sakramentach.
t) Zamieszczanie przypisków w zakresie działania komórki organizacyjnej.
u) Weryfikacja danych figurujących w rejestrze PESEL.
v) Aktualizacja danych rejestru PESEL w oparciu o naniesione zmiany w aktach stanu cywilnego.
w) Usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL w oparciu o rejestr stanu cywilnego.
x) Realizacja zleceń organów o usunięcie niezgodności w rejestrze PESEL.
y) Właściwe zabezpieczenie druków ścisłego zarachowania jakimi są blankiety odpisów a.s.c. i zaświadczeń. Prowadzenie osobistej ewidencji ilościowej druków wydanych i zniszczonych.
z) Sporządzanie projektów decyzji, projektów postanowień z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
aa) Wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
a) Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
b) Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
c) Stanowisko: Referent lub Podinspektor.
d) Miejsce pracy: Urząd Stanu Cywilnego – Urząd Miasta Krakowa.
e) Lokalizacja: Kraków (ul. Lubelska 27, ul. Lubelska 29, os. Zgody 2, ul. Wadowicka 8W).
f) Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
g) Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4 200 – 4 800 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę, w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie, o którym mowa, zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
h) Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
a) Dyspozycyjność: tak (praca od poniedziałku do soboty od 7.30 do 15.30 lub od 10.00 do 18.00 przy zachowaniu obowiązujących norm czasu pracy, w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy).
b) Praca przy komputerze: tak.
c) Praca w terenie: nie.
d) Praca w soboty: tak.
e) Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.
f) Inne: stanowisko związane z bezpośrednią obsługą klienta; prowadzeniem rozmów telefonicznych, obsługą urządzeń biurowych, pracą przy komputerze powyżej 6 godzin dziennie, przemieszczaniem się wewnątrz budynku, jak i między lokalizacjami Urzędu Stanu Cywilnego w Krakowie (ul. Lubelska 27, ul. Lubelska 29, os. Zgody 2, ul. Wadowicka 8W).
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 10 września 2023 roku. Decyduje data wysłania formularza.
Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 14 września 2023 roku o godz. 8.30 w formie on-line (kandydaci zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.