Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
a) Obywatelstwo polskie.
b) Wykształcenie:
c) Spełnienie pozostałych wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
*„staż pracy” rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru)
* wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
a) Znajomość przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.
b) Znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
c) Znajomość przepisów ustawy o opłacie skarbowej (w zakresie opłat za czynności dokonywane w USC, np. za odpisy aktów stanu cywilnego, decyzje).
d) Znajomość podstawowych przepisów ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Tytuł I Małżeństwo; Dział I Zawarcie małżeństwa, Dział II Prawa i obowiązki małżonków, Dział IV ustanie małżeństwa,
Tytuł II Pokrewieństwo; Dział I Rodzice i dzieci).
e) Umiejętność przeniesienia aktu stanu cywilnego sporządzonego w formie papierowej do rejestru stanu cywilnego.
f) Umiejętność rozmowy z mieszkańcem załatwiającym sprawy z zakresu działania USC.
g) Znajomość dokumentów występujących przy rejestracji stanu cywilnego.
h) Dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego lub ukraińskiego na poziomie co najmniej podstawowym.
i) Dyplom ukończenia studiów wyższych z zakresu prawa, administracji lub studiów podyplomowych z administracji.
j) Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (nie wykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
a) Sporządzanie projektów protokołów zgłoszeń (urodzeń, zgonów).
b) Sporządzanie projektów protokołów przyjęcia oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.
c) Sporządzanie projektów wzmianek dodatkowych.
d) Sporządzanie projektów protokołów oświadczeń wpływających na treść aktów stanu cywilnego.
e) Systematycznie kompletowanie aktów zbiorowych do aktów urodzeń, małżeństw i zgonów.
f) Występowanie do właściwych USC z wnioskiem o przeniesienie aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego.
g) Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej w zakresie zarejestrowanych urodzeń, małżeństw, zgonów.
h) Dbanie o prawidłowe przechowywanie ksiąg stanu cywilnego i dokumentów zbiorowych do aktów urodzeń, małżeństw, zgonów.
i) Prowadzenie korespondencji krajowej.
j) Użytkowanie systemu Źródło w ramach posiadanych uprawnień.
k) Prowadzenie poboru opłaty skarbowej na kwitariusz K-103 pobrany od kasjera Wydziału Podatków i Opłat UMK w dniach, gdy kasa tego Wydziału jest nieczynna.
l) Rozliczanie się z pobranych kwitariuszy i gotówki uzyskanej z poboru opłaty skarbowej w następnym dniu roboczym od ich pobrania od kasjera.
m) Przenoszenie aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach stanu cywilnego prowadzonych na podstawie przepisów dotychczasowych do rejestru stanu cywilnego.
n) Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego z rejestru stanu cywilnego.
o) Wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby.
p) Wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego.
q) Wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego o stanie cywilnym.
r) Wydawanie zaświadczeń o przyjętych sakramentach.
s) Zamieszczanie przypisków w zakresie działania komórki organizacyjnej.
t) Weryfikacja danych figurujących w rejestrze PESEL.
u) Aktualizacja danych rejestru PESEL w oparciu o naniesione zmiany w aktach stanu cywilnego.
v) Usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL w oparciu o rejestr stanu cywilnego.
w) Realizacja zleceń organów o usunięcie niezgodności w rejestrze PESEL.
x)W razie potrzeby wykonywanie innych czynności w zakresie rejestracji stanu cywilnego i ewidencji ludności.
y) Właściwe zabezpieczenie druków ścisłego zarachowania jakimi są blankiety odpisów a.s.c. i zaświadczeń. Prowadzenie osobistej ewidencji ilościowej druków wydanych i zniszczonych.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
a) Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego,
pracownik zobowiązany jest od odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
b) Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
c) Stanowisko: Młodszy Referent, Referent lub Podinspektor.
d) Miejsce pracy: Urząd Stanu Cywilnego – Urząd Miasta Krakowa.
e) Lokalizacja: Kraków (ul. Lubelska 27, ul. Lubelska 29, ul. Wielicka 28 a, os. Zgody 2).
f) Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 3 300 – 4 000 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy.
Wynagrodzenie, o którym mowa, zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
g) Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
a) Praca od godz. 7.30 do godz. 18.00 i w soboty do godz. 20.00, przy zachowaniu obowiązujących norm czasu pracy (dyspozycyjność).
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 30 listopada 2020 roku.
Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 3 grudnia 2020 roku o godz. 8.00 w formie on-line (kandydaci zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną
na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.