Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy
- wymagania niezbędne (formalne):
a. Spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
b. Obywatelstwo polskie.
c. Wykształcenie wyższe.
d. Co najmniej 6 miesięczne doświadczenie zawodowe.
Uwaga: Osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
a. Znajomość ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
b. Znajomość Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 roku w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
c. Znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego.
d. Znajomość ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych.
e. Znajomość zagadnień dotyczących funkcjonowania administracji publicznej.
f. Znajomość zagadnień dotyczących funkcjonowania systemu opieki nad dzieckiem do lat 3.
g. Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełniania powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
a. Sprawowanie nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi i dziennymi opiekunami.
b. Prowadzenie czynności związanych z prowadzeniem rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz wykazu dziennych opiekunów.
c. Prowadzenie czynności związanych z wykreśleniem żłobka lub klubu dziecięcego z rejestru żłobków i klubów dziecięcych (wydawanie decyzji administracyjnych).
d. Wprowadzanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii informacji o prowadzeniu przez podmiot działalności regulowanej (w zakresie działalności regulowanej związanej z opieką nad dziećmi do lat 3).
e. Przygotowywanie i prowadzenie czynności związanych z udzielaniem przez Gminę dotacji do opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 (m.in. wydawanie decyzji administracyjnych).
f. Prowadzenie kontroli i postępowań wyjaśniających związanych z nadzorem nad żłobkami, klubami dziecięcymi i dziennymi opiekunami.
g. Prowadzenie korespondencji w sprawach dotyczących skarg i wniosków, związanych z działalnością żłobków, klubów dziecięcych i dziennych opiekunów.
h. Przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych Prezydenta Miasta Krakowa, opinii, stanowisk oraz projektów uchwał Rady Miasta Krakowa w zakresie dotyczącym organizacji opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3.
i. Przygotowywanie analiz i opinii dotyczących organizacji opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3.
j. Współpraca z różnymi instytucjami w zakresie spraw wynikających z nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi i dziennymi opiekunami.
k. Prowadzenie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach powierzonych zadań, w tym prawidłowy obieg, ewidencjonowanie i archiwizowanie dokumentacji.
l. Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Wydziału zleconych przez Dyrektora, jego zastępców i kierownika referatu.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom / kandydatkom:
a. Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników / pracowniczek podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik / pracowniczka zobowiązany / zobowiązana jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
b. Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo, (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
c. Stanowisko: Podinspektor.
d. Miejsce pracy: Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia – Urząd Miasta Krakowa.
e. Siedziba Wydziału: Kraków, ul. Dekerta 24
f. Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków – Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
g. Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze wraz z dodatkiem funkcyjnym z przedziału 5.000, do 6.000,- złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
h. Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
a. dyspozycyjność – nie
b. praca przy komputerze – tak
c. praca w terenie - tak
d. praca w soboty – nie
e. uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B – nie
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 9 września 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się 12 września 2024 roku o godz. 14.00 w Sali Kupieckiej przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.