PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W REFERACIE PRZEDŁUŻEŃ UMÓW NAJMU
W WYDZIALE MIESZKALNICTWA
(NR REF. 5-ML-2024) – 1 ETAT
Od kandydatów/kandydatek przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
1.spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
2. obywatelstwo polskie,
3. wykształcenie: wyższe,
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny) :
1. Znajomość ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 725).
2. Znajomość ustawy o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.).
3. Znajomość definicji dochodu – art. 3 pkt. 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz. 323).
4. Znajomość uchwały nr XXX/794/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków oraz tymczasowych pomieszczeń (tekst jednolity: Dz. Urz. Woj. Małop. z 14 marca 2024 r. poz. 1923).
5. Znajomość Zarządzenia nr 3356/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 listopada 2022 roku w sprawie wysokości odszkodowania za zajmowanie bez tytułu prawnego lokalu wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków i tymczasowego pomieszczenia wchodzącego w skład zasobu tymczasowych pomieszczeń Gminy Miejskiej Kraków oraz zasad odstąpienia od procedury eksmisyjnej (z późn. zm.)
6. Znajomość zadań Wydziału Mieszkalnictwa – Zarządzenie nr 749/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 11 marca 2024 r. w sprawie podziału na wewnętrzne komórki organizacyjne oraz szczegółowego zakresu działania Wydziału Mieszkalnictwa.
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
3. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
1. Kwalifikowanie i weryfikacja wniosków o ponowne zawarcie umowy najmu socjalnego lokalu i najmu tymczasowego pomieszczenia z zasobu mieszkaniowego Gminy Miejskiej Kraków.
2. Szczegółowa weryfikacja wniosków o ponowne zawarcie umowy najmu pod kątem spełnienia kryteriów uprawniających do ubiegania się o pomoc mieszkaniową Gminy, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa miejscowego.
3. Prowadzenie elektronicznej bazy danych osób ubiegających się o przedłużenie umowy najmu lokalu mieszkalnego.
4. Dokonywanie wizji w lokalu, stanowiącym przedmiot ewentualnego ponownego zawarcia umowy najmu, w celu weryfikacji warunków rodzinnych oraz socjalno-mieszkaniowych wnioskodawcy i osób objętych wnioskiem.
5. Pozyskiwanie i weryfikacja informacji z elektronicznych baz danych prowadzonych przez Urząd Miasta Krakowa w celu weryfikacji warunków rodzinnych oraz socjalno-mieszkaniowych wnioskodawcy i osób objętych wnioskiem.
6. Pozyskiwanie i weryfikacja informacji z Policji, Straży Miejskiej, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Urzędu Miasta Krakowa, administracji właściwego budynku oraz placówek oświatowych o zachowaniu wnioskodawcy i pozostałych osób objętych wnioskiem, w szczególności w zakresie zachowań niezgodnych z zasadami współżycia społecznego, jak również pozyskiwanie dodatkowych informacji o sytuacji rodzinnej, socjalnej i mieszkaniowej tych osób.
7. Pozyskiwanie i weryfikacja informacji dotyczących wnioskodawców oraz osób objętych wnioskiem w zakresie własności, współwłasności oraz innych tytułów prawnych do lokali mieszkalnych, budynków lub innych nieruchomości w Krakowie oraz w miejscowościach pobliskich.
8. Prowadzenie postępowania w sprawie wstrzymania czynności eksmisyjnych z lokalu zajmowanego bez tytułu prawnego.
9. Wyłączanie tymczasowych pomieszczeń z zasobu tymczasowych pomieszczeń i przyłączanie jako lokali do zasobu mieszkaniowego Gminy Miejskiej Kraków.
10. Bieżące zapoznawanie się z treścią aktów prawnych niezbędnych do wykonywania czynności służbowych.
11. Przyjmowanie stron i ich właściwie umocowanych pełnomocników w związku z prowadzonym postępowaniem i udzielanie im wyczerpujących wyjaśnień i informacji dotyczących obowiązujących przepisów i procedur w zakresie pomocy mieszkaniowej oraz ponownego zawarcia umów najmu, jak również aktualnego stanu spraw.
12. Sporządzanie projektów pisemnych odpowiedzi na wystąpienia stron oraz przekazywanie żądanych informacji w zakresie wykonywanego zakresu czynności.
13. Sporządzanie projektów odpowiedzi na pisma przekazywane na podpis Prezydenta Miasta Krakowa, Zastępców Prezydenta Miasta Krakowa, Dyrektora Wydziału.
14. Dokonywanie czynności kancelaryjnych związanych z przygotowaniem korespondencji do wysyłki.
15. Sporządzanie sprawozdań w sprawach objętych zakresem czynności, sporządzanie zestawień komputerowych i statystyk.
16. Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Wydziału zleconych przez Dyrektora, jego zastępców i kierownika referatu.
4.Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
1. pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
2. wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami),
3. stanowisko : Referent/Podinspektor/Inspektor
4. miejsce pracy: Wydział Mieszkalnictwa
5. siedziba Wydziału: Kraków, Rynek Podgórski 1
6. przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2024 r.
7. informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
8. wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 5.000 do 5.500 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony,
9. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
5.Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
1. dyspozycyjność (tak/nie): nie
2. możliwość pracy w terenie (tak/nie): tak
3.inne – nie
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej w terminie do 22 lipca 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 25 lipca 2024 r. o godz. 8.00 w Sali im. Franciszka Maryewskiego UMK, Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.