Referat Prawny

Stanowiska Ds. Obsługi Prawnej
Symbol: AU-03-1
Adres siedziby: Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków

Zakres działania:

1. Stanowiska ds. Obsługi Prawnej (AU-03-1):



  1. bieżąca obsługa prawna Wydziału;

  2. konsultowanie spraw z zakresu procedury administracyjnej i stosunków cywilnoprawnych w postępowaniach administracyjnych;

  3. konsultowanie projektów decyzji i postanowień pod względem merytorycznym i formalnym, współudział w opracowywaniu rozstrzygnięć;

  4. współpraca z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Wydziału i innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w szczególnie skomplikowanych merytorycznie i prawnie zagadnieniach związanych z wydawaniem decyzji i załatwianiem spraw;

  5. konsultacja formalna i merytoryczna postępowań prowadzonych w nadzwyczajnych trybach weryfikacji ostatecznych decyzji administracyjnych oraz przygotowywanie wzorów pism i rozstrzygnięć w tych sprawach;

  6. badanie spraw administracyjnych zleconych przez przełożonych;

  7. gromadzenie i analiza orzecznictwa administracyjnego i cywilnego w zakresie związanym z zakresem działania Wydziału;

  8. bieżąca analiza przepisów prawnych dotyczących zagadnień należących do kompetencji Wydziału i sporządzanie pisemnych informacji na temat wprowadzonych zmian w przepisach dla wszystkich pracowników Wydziału;

  9. inicjowanie, wszczynanie i udział w postępowaniach sądowych w sprawach związanych z ustanawianiem kuratorów dla osób nieobecnych oraz w sprawach spadków nieobjętych;

  10. przygotowywanie stanowisk dotyczących skarg do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w sprawach dot. zakresu działania Wydziału;

  11. współpraca z Zespołem Radców Prawnych w Urzędzie Miasta Krakowa w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi i sądami administracyjnymi oraz organami wyższej instancji w sprawach dotyczących zakresu działania Wydziału, w szczególności przygotowywanie stanowisk dotyczących pozwów, wezwań do zawarcia próby ugodowej, skarg i sporów kompetencyjnych;

  12. merytoryczna i formalna kontrola dokumentów przygotowywanych w Wydziale w zakresie inicjowania postępowań egzekucyjnych w zakresie egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym;

  13. merytoryczna konsultacja kart usług/ procedur zewnętrznych i instrukcji
    postepowania/ procedur wewnętrznych z zakresu działania Wydziału;

  14. opracowywanie ogólnych wytycznych związanych z wydawaniem decyzji
    i sposobem załatwiania spraw, projektów poleceń służbowych Dyrektora Wydziału w tym zakresie oraz wzorów rozstrzygnięć w sprawach szczególnie skomplikowanych;

  15. przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw dla pracowników Wydziału
    w zakresie realizowanych zadań należących do kompetencji Prezydenta Miasta Krakowa;

  16. przygotowywanie odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Wydziału w zakresie
    zleconym przez przełożonych;

  17. prowadzenie kwerendy dokumentów w Archiwum Narodowym oraz w sądach powszechnych i administracyjnych w związku z prowadzonymi w Wydziale postępowaniami, jak również w celu inicjowania postępowań w sprawie o ustanowienie kuratorów dla osób nieobecnych oraz w sprawach spadków nieobjętych;

  18. formalno-prawna konsultacja odpowiedzi na interpelacje radnych, wystąpienia poselskie i senatorskie oraz interwencje dotyczące zakresu działania Wydziału.


Wstecz