Wydział Spraw Administracyjnych

Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic od I do VII
Symbol: SA-02-1
Adres siedziby: Al. Powstania Warszawskiego 10, 31-549 Kraków
Telefon: 12-616-9333, 12-616-9332
Faks: 12-616-9344
Kontakt:www.bip.krakow.pl/idz
Kierownik Referatu: Ewa Eznekier-Bidzińska

Zakres działania:


    1.    Prowadzenie ewidencji ludności:


    a)    zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego,


    b)    wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego,


    c)   zameldowania urodzenego dziecka,


    d)   rejestracja danych o zmianie stanu cywilnego, imienia lub nazwiska ,


    e)    rejestracja danych o obywatelstwie,


    f)     rejestracja danych o zgonie osoby .



    2.   Prowadzenie w formie informatycznej w podsystemie ELUD zbiorów meldunkowych obejmujących dane osobowo-adresowe stałych i byłych mieszkańców, osób zameldowanych  na pobyt czasowy oraz cudzoziemców.


    3.   Uzupełnianie informatycznej bazy rejestrów mieszkańców o brakujące dane osobowo- adresowe w związku z ustawowym obowiązkiem odstąpienia od prowadzenia zbiorów w systemie kartotecznym .


    4.   Udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych.


    5.   Prowadzenie rejestru wyborców.


    a)  wydawanie  decyzji administracyjnych w sprawie wpisu do rejestru wyborców,


    b)  wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze lub spisie wyborców. 


    6.     Sporządzanie spisu wyborców dla przeprowadzenia wyborów Prezydenta RP, Sejmu i Senatu, Rady Miasta Krakowa, Rad Dzielnic, Sejmiku Województwa, Prezydenta Miasta oraz referendów, Małopolskiej Izby Rolniczej i Parlamentu Europejskiego.


    7.  Wydawanie zaświadczeń na żądanie stron z akt prowadzonych w sprawach należących do kompetencji Referatu.


    8.   Sporządzanie sprawozdań dla Urzędu Statystycznego.


    9.     Wydawanie dowodów osobistych oraz decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego.


    10. Prowadzenie i przetwarzanie w formie informatycznej ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.


    11.  Udostępnianie danych z ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.


    12.  Przyjmowanie zgłoszeń aktualizacyjnych na odpowiednim formularzu NIP, w związku z wymianą dowodów osobistych i przekazywanie ich do właściwych urzędów skarbowych.


    13.    Użytkowanie podsystemu - Rejestracja i Śledzenie Spraw Urzędu.



Wstecz