Zamiana lokalu mieszkalnego wchodzącego w skład zasobu mieszkaniowego Gminy Miejskiej Kraków
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: ml.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu weryfikacji uprawnień wnioskodawcy do potwierdzenia tytułu prawnego, przedłużenia umowy najmu lub do zamiany lokalu.
Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pod nazwą „Ewidencja wnioskodawców ubiegających się o regulację tytułów prawnych, przedłużenie umowy najmu lub o zamianę zajmowanego lokalu”.
Informujemy, że:
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.
Nie.
Wydział Mieszkalnictwa UMK, Referat Pomocy Mieszkaniowej
ul. Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków
Zarys usługi
Jesteś najemcą samodzielnego lokalu z zasobu Gminy Miejskiej Kraków na czas nieoznaczony
i chcesz zamienić lokal na większy lub mniejszy lub równorzędny położony na niższej kondygnacji ze względu na swoje schorzenia. Złóż wniosek w sprawie mieszkaniowej o zamianę lokalu.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy każdej osoby, która posiada umowę najmu samodzielnego lokalu wchodzącego
w skład zasobu Gminy Miejskiej Kraków zawartą na czas nieoznaczony.
Kryteria dla realizacji usługi
Kryterium nr 1 –musisz być najemcą samodzielnego lokalu mieszkalnego wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków,
Kryterium nr 2 – posiadasz umowę najmu zawartą na czas nieoznaczony.
Kryterium nr 3 – musisz posiadać centrum życiowe w Krakowie, czyli faktycznie zamieszkiwać na terenie Gminy Miejskiej Kraków. Brak udokumentowania w złożonym wniosku posiadania centrum życiowego w Gminie wyklucza możliwość starania się o lokal z zasobu Gminy.
Nie.
Wniosek w sprawie mieszkaniowej.
Deklaracja o wysokości dochodów.
Dokument/y potwierdzający/e wysokość dochodów wszystkich członków gospodarstwa domowego uzyskanych w okresie trzech pełnych miesięcy kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku, w szczególności:
zaświadczenie o dochodzie z zakładu pracy (dot. osób zatrudnionych na podstawie m.in. umowy o pracę, umowy zlecenia, o dzieło);
zaświadczenie z ZUS/KRUS lub odcinki przekazów pocztowych renty/emerytury lub wyciąg z konta bankowego (dot. osób pobierających świadczenia emerytalno-rentowe);
odcinki przekazów pocztowych lub wyciąg z konta bankowego lub odpis wyroku sądowego przyznającego alimenty (dot. osób otrzymujących alimenty na podstawie wyroku sądowego);
karta zasiłkowa o wypłaconych świadczeniach rodzinnych/z funduszu alimentacyjnego lub odcinki przekazów pocztowych lub wyciąg z konta bankowego (dot. osób pobierających świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego);
zaświadczenie/decyzja potwierdzająca rodzaj i wysokość zasiłku/stypendium dla uczniów, studentów i doktorantów (dot. pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym np. stypendium szkolne i zasiłek szkolny, pomocy materialnej dla studentów np. stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych, zapomoga, stypendium finansowane przez jednostkę samorządu terytorialnego, stypendia doktoranckie, stypendia sportowe oraz inne stypendia o charakterze socjalnym przyznane uczniom i studentom);
zaświadczenie z urzędu gminy o dochodowości z hektara przeliczeniowego (dot. osób posiadających gospodarstwo rolne);
oświadczenie o dochodach w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz dokumenty pozwalające na weryfikację uzyskanego dochodu np. rozliczenie z biura rachunkowego prowadzącego obsługę księgową;
oświadczenie o wysokości przychodu z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne( ryczałt, karta podatkowa);
zaświadczenie/karta zasiłkowa z urzędu pracy (dot. osób pobierających świadczenia
z urzędu pracy np. zasiłki, stypendia finansowane ze środków Unii Europejskiej);
przekazy/przelewy pieniężne dokumentujące wysokość zapłaconych alimentów
w przypadku, gdy wnioskodawca lub członkowie rodziny są zobowiązani orzeczeniem sądu, ugodą sądową lub inną ugodą zawartą przed mediatorem lub innym tytułem wykonawczym pochodzącym lub zatwierdzonym przez sąd do ich płacenia na rzecz osoby spoza gospodarstwa domowego.
Oświadczenie o stanie majątkowym.
Oświadczenie o dopełnieniu obowiązku wynikającego z art. 6e ustawy o ochronie ustawy
o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.
Dokument potwierdzający tytuł prawny do zajmowanego lokalu.
Dokumenty potwierdzające stan zdrowia uzasadniające dokonanie zamiany wystawione przez lekarza specjalistę (dotyczy zamiany z urzędu na lokal równorzędny, położony na niższej kondygnacji, ze względu na poruszanie się na wózku inwalidzkim lub inne schorzenia).
Prawomocne orzeczenie o separacji (dotyczy osób pozostających w separacji).
Prawomocne orzeczenie sądu lub ugodę o podziale majątku dorobkowego po rozwiązaniu małżeństwa (dotyczy osób które są po rozwodzie).
Dokument potwierdzający zawarcie porozumienia o rozłożeniu na raty istniejących zaległości czynszowych oraz innych opłat za używanie lokalu (dotyczy osób starających się o zamianę na lokal o mniejszej powierzchni użytkowej i posiadają zadłużenie z tego tytułu).
Dokumenty pozwalające na wykluczenie okoliczności, iż wnioskodawcy lub osobom objętym wnioskiem przysługuje lub przysługiwał tytuł prawny do lokali mieszkalnych lub innych nieruchomości, w których wnioskodawca, jego małżonek oraz osoby objęte wnioskiem były zameldowane w latach poprzednich.
Można również dołączyć:
zaświadczenie o poruszaniu się na wózku inwalidzkim;
orzeczenie potwierdzające: lekki, umiarkowany lub znaczny stopień niepełnosprawności, częściową lub całkowitą niezdolność do pracy, lub całkowitą niezdolność do pracy i całkowitą niezdolność do samodzielnej egzystencji (I, II lub III grupa inwalidzka);
inne dokumenty, zaświadczenia, orzeczenia, które mogą mieć wpływ na ocenę sytuacji, materialnej, rodzinnej lub zdrowotnej wnioskodawcy i osób objętych wnioskiem.
Wniosek i załączniki do niniejszej procedury winny być złożone w oryginale.
W przypadku doręczenia kserokopii pozostałych wymaganych dokumentów należy przedłożyć ich oryginały do wglądu.
Postępowanie nie podlega opłatom.
Pozytywna weryfikacja wniosku.
Objęcie ostateczną listą osób zakwalifikowanych do zawarcia umowy najmu lokalu,
Skierowanie do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego na podstawie ostatecznej listy osób zakwalifikowanych do zawarcia umowy najmu lokalu.
lub
Informacja o braku podstaw prawnych do pozytywnego załatwienia wniosku.
Informacja o pozytywnej weryfikacji wniosku - w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganej dokumentacji.
Wydanie skierowania do zawarcia umowy najmu:
Informacja o braku podstaw prawnych do pozytywnego załatwienia wniosku - w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganej dokumentacji.
W uzasadnionych przypadkach, okres weryfikacji może być przedłużony o kolejne 30 dni. O przedłużeniu okresu weryfikacji zawiadamia się wnioskodawcę wraz z podaniem terminu załatwienia sprawy oraz przyczyny zwłoki.
Opinia: Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Policji, Straży Miejskiej, właściwej Rady Dzielnicy.
Wnioskodawcy nie przysługuje uprawnienie do wniesienia środka odwoławczego.
Definicja dochodu została opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej: Definicja dochodu