Przyjmowanie wniosków w sprawie wzniesienia pomnika na terenie/obszarze należącym do Gminy Miejskiej Kraków/Skarbu Państwa
INFORMACJA ADMINISTRATORA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
I. Wskazanie administratora
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
II. Wskazanie inspektora ochrony danych
W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
W innych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści wystąpienia do organu administracji publicznej.
IV. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem obowiązkowym. Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwi prowadzenie sprawy związanej z realizacją złożonego przez Panią/Pana wniosku w sprawie wzniesienia pomnika na terenie/obszarze należącym do Gminy Miejskiej Kraków/Skarbu Państwa. Ponadto dane osobowe mogą pochodzić z systemów informatycznych, do których organ ma dostęp zgodnie z przepisami prawa lub od osób trzecich i innych podmiotów.
V. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania.
VI. Okresy przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności z instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
Realizacja powyższych uprawnień musi być zgodna z przepisami prawa na podstawie, których odbywa się przetwarzanie danych lub archiwizacja.
VIII. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Konsekwencją cofnięcia zgody na przetwarzanie danych skutkuje brakiem możliwości realizowania złożonego przez Panią/Pana wniosku w sprawie wzniesienia pomnika na terenie/obszarze należącym do Gminy Miejskiej Kraków/Skarbu Państwa. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
IX. Profilowanie
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
X. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Nie dotyczy.
Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK, ul. św. Krzyża 1, 31-028 Kraków, Referat ds. Dziedzictwa Kulturowego
Zadaj pytanie w sprawie procedury: www.bip.krakow.pl/idz
Nie dotyczy
1. Wniosek w sprawie wzniesienia pomnika na terenie/obszarze należącym do Gminy Miejskiej Kraków/ Skarbu Państwa może być zgłoszony przez każdy z podmiotów, któremu przysługuje inicjatywa uchwałodawcza, zgodnie ze Statutem Miasta Krakowa lub właściwą ustawą (wniosek wewnętrzny), a także przez osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi lub grupy tych podmiotów (wniosek zewnętrzny).
2. Wniosek składany jest do Prezydenta Miasta Krakowa za pośrednictwem Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK. Wniosek należy złożyć osobiście lub drogą pocztową do Kancelarii Magistratu, Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
3. Wniosek w sprawie wzniesienia pomnika na terenie Gminy Miejskiej Kraków winien zawierać:
1) oznaczenie wnioskodawcy z podaniem adresu i osoby do korespondencji bądź danych pełnomocnika;
2) uzasadnienie z podaniem idei/celu budowy i przesłania pomnika;
3) wskazanie źródeł finansowania pomnika;
4) wskazanie formalnego inwestora;
5) harmonogram planowanych prac;
6) ogólną propozycję formy pomnika wraz z jego opisem (ewentualnie szkicem);
7) ogólną propozycję lokalizacji wraz ze szkicem/planem sytuacyjnym, zawierającą – o ile to możliwe – wskazanie miejsca posadowienia pomnika.
Postępowanie nie podlega opłatom.
Uchwała Rady Miasta lub pismo informujące o braku możliwości realizacji inwestycji z powodów formalnych.
Termin uzależniony jest od:
- stanowiska Prezydenta Miasta Krakowa, o którym mowa w pkt 2 sekcji „Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu”,
- ostatecznej opinii Prezydenta Miasta Krakowa, o której mowa w pkt 3 sekcji „Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu”,
- daty podjęcia uchwały przez Radę Miasta Krakowa.
1. Opinie właściwych komórek organizacyjnych Miasta i instytucji zewnętrznych dotyczące możliwości realizacji wniosku.
2. Stanowisko dla wnioskodawcy uwzględniające także wskazanie dodatkowych, niezbędnych elementów wymagających analizy (jeśli wniosek ich nie uwzględnia), warunkujących możliwość wzniesienia pomnika np. dokładna lokalizacja, zwymiarowanie projektu pomnika, konieczność uzyskania wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych.
3. Opinia Prezydenta Miasta Krakowa (w przypadku wniosku wewnętrznego).
4. Uchwała Rady Miasta Krakowa o wzniesieniu pomnika (z wyjątkiem wniosku wewnętrznego, który uprzednio przyjął formę uchwały Rady Miasta Krakowa).
5. Porozumienie z wnioskodawcą ustalające szczegółowe uwarunkowania budowy pomnika (po podjęciu przez Radę Miasta Krakowa uchwały w sprawie wzniesienia pomnika).
Nie dotyczy.
Art. 7 ust. 1 pkt 9 i art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
W przypadku, gdy wniosek jest niekompletny, Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK wzywa wnioskodawcę do jego uzupełnienia.
Wniosek nie uzupełniony w wyznaczonym terminie zostaje negatywnie zaopiniowany W przypadku podjęcia przez Prezydenta Miasta Krakowa lub Radę Miasta Krakowa rozstrzygnięcia o potrzebie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących wzniesienia pomnika, wskazana przez Prezydenta Miasta Krakowa komórka organizacyjną UMK lub miejska jednostka organizacyjna jako realizator zadania/inwestycji wszczyna procedurę uruchomienia konsultacji społecznych.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad wznoszenia pomników na terenie Gminy Miejskiej Kraków/Skarbu Państwa reguluje polecenie służbowe Nr 9/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 16 kwietnia 2019 r. w sprawie wprowadzenia procedury dotyczącej zasad wznoszenia pomników na terenie/obszarze należącym do Gminy Miejskiej Kraków/Skarbu Państwa.